سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بارندگی اخیر؛

حجم سدهای کرمان بیش از ۱۱ میلیون متر مکعب شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: بارندگی‌های اخیر در استان ۱۱.۱ میلیون متر مکعب آب به حجم سد‌های استان اضافه کرده است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ابراهیم علیزاده؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: از ابتدای سال آبی جاری یعنی از اول مهر‌ماه سال ۹۷ تا‌کنون ۱۶.۱ میلی‌متر بارندگی در استان کرمان داشتیم در صورتی که سال قبل در این مدت مشابه بارندگی ما صفر بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین بارندگی بلند مدت نیز تا به حال ۲.۶ میلیمتر بوده و بیش از ۵۰۰ درصد بارش بارندگی نسبت به میانگین بارندگی بلند مدت که تا به حال داشتیم بیشتر بوده است افزود: بارندگی‌های اخیر در استان کرمان ۱۱.۱ میلیون متر مکعب آب به حجم سد‌های استان اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان تصریح کرد: حجم سد‌های استان کرمان که در حال بهره‌برداری هستند ۵۸۲ میلیون متر مکعب است که با بارندگی‌های اخیر نزدیک به ۲۹۴ میلیون متر مکعب از ۵۸۲ میلیون متر مکعب حجم آب دارند.

وی با اشاره به اینکه سد‌های در حال بهره‌برداری استان شامل سد جیرفت، نساء بم، بافت و سیرجان هستند افزود: در حال حاضر حجم آب سد‌های استان کرمان بیش از ۵۰ درصد ظرفیت آن‌ها است.

علیزاده با بیان اینکه پیش‌بینی شده که تا پایان آذر‌ماه امسال و فصل پائیز بارندگی‌های خوبی داشته باشیم و امیدواریم همین‌گونه باشد گفت: در بارندگی‌های اخیر جنوب استان بارندگی خوبی نداشته و بارش باران بیشتر در شمال استان بوده است.

وی تصریح کرد: بیشترین بارندگی مربوط به ایستگاه دهبکری با ۱۰۲.۵ میلی‌متر بارندگی و کمترین بارندگی در استان نیز مربوط به بم با ۵ میلی‌متر بارندگی است.
انتهای پیام/ی

حجم سد‌های استان کرمان  ۵۸۲ میلیون متر مکعب است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.