سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستانی استانبول قتل خاشقجی و قطعه‌ قطعه شدن جسد او را تایید کرد

دادستانی استانبول ضمن اعلام این که قتل خاشقجی از پیش برنامه‌ریزی شده بود، خفه شدن این روزنامه‌نگار بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان و قطعه‌ قطعه شدن جسدش را تایید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه دیلی صباح، دادستان استانبول در خصوص مرگ جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی جزئیات جدیدی را در قالب یک بیانیه اعلام کرد. 

در این بیانیه آمده است: طبق طرحی از پیش آماده شده، جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به ساختمان کنسولگری خفه شده است و پس از آن جسد وی تکه تکه شده و از بین برده شده است.

دادستان استانبول همچنین اعلام کرد: با وجود حسن نیت ما، موفق نشدیم به هیچ نتیجه ای در همکاری با سعودی‌ها برای روشن شدن جنایت قتل جمال خاشقجی برسیم.

این مقام ترک گفت: از دادستانی کل عربستان درخواست کردیم 18 نفری را که در پرونده خاشقجی تحت تعقیب هستند، برای محاکمه به ترکیه بفرستد.

در بیانیه دادستان استانبول  آمده است: تحقیقات در پرونده جمال خاشقجی همچنان ادامه دارد و تمامی ابعاد این مسأله مورد لحاظ قرار خواهد گرفت. مسئولات ترکیه و عربستان بر انجام تحقیقات در خصوص تمامی جزئیات پرونده خاشقجی و محاکمه عاملان این کشتار شنیع توافق کرده اند.

این نخستین بار است که یک مقام رسمی ترکیه قطعه قطعه شدن جسد این روزنامه‌نگار را اعلام می‌کند. این روایت پیشتر تنها از سوی رسانه‌های ترکیه مطرح شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۶:۴۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
چرا موقعی که شیخ محمد باقر نمر گردن زده شد و به شهادت رسید همه ساکت شده بودند آن موقع ترکیه چه موضعی گرفت سازمان های بین المللی و غربی ها چه کار کردند خاشقچی کیه یکی مثل خودشان یک کلکی تو کار ترکیه است ببینیدچه داستانی توی عراق و سوریه می خواهد پیاده کند و سر همه را به خاشقچی گرم کرده
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
یه کم مشکلات مردمو پیگیری کنین
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
پیگیر مشکلات مردم باشید
حسین
۰۹:۱۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
کاش از سرنوشت سربازان ربوده شده هم خبری اعلام میکردید
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
به ما چه؟!اون بنده خدا دیگه کشته شد رفت
Mehdi
۲۲:۲۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
خدا لعنت کنه آل سقوط رو.خداییش اگه میشه از خاشقجی دیگه خبر ندارین.خسته شدیم.
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
خون مظلوم پایمال نمیشه. حق به حق دار میرسه.مردم مظلوم یمن خون شون پایمال نشد.یک درباری کشته شد آبروی تمام رژیم آل سلمان رفت.قدیمی هاشون ظاهر را حفظ می کردند.این بی چشم و روها تیشه به ریشه ی خودشون هم می زنند.
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
صد باره این عکس رو می بینیم
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
الان خاشقجی مرد تموم شد دیگه
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
اين ماجرا ثابت ميكند كه وهابيت بغير از سر بريدن وشكنجه جوابي ديكًر براي منتقدين ندارد ولي ميبينيم سازمان حقوق بشر وشوراي امنيت ساکت شدن از اول اين تشكلها فقط براي فشار به دولتهاي مخالف استكبار بوجود امدن
تریلی
۱۹:۱۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
پس قطعات جنازه اش کو
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
ان شا الله تعالی این اتفاق جرقه ای برای سرنگونی رژیم منفور و ظالم سعودی خواهد بود........