ترکیه درباره عزم ریاض برای "همکاری صادقانه" در تحقیق در خصوص قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی ابراز تردید کرد.

­مقام بلندپایه ترکیه: درباره تمایل ریاض به همکاری صادقانه در خصوص پرونده خاشقجی تردید داریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ترکیه روز چهارشنبه درباره عزم عربستان سعودی برای "همکاری صادقانه" در تحقیق درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی که در کنسولگری این کشور در استانبول کشته شد، ابراز تردید کرد.

یک مقام بلند پایه ترکیه که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: مقامات عربستانی به ویژه درباره اسنادی که ما علیه عوامل این قتل به دست آوردیم، نگران بودند. ما این تصور را نداشتیم که آن‌ها مشتاق همکاری صادقانه در زمینه تحقیقات باشند.

این مقام ترکیه‌ای گفت آنکارا از مقامات عربستانی درباره جایی که جسد جمال خاشقجی قرار دارد و هویت شریک محلی، اطلاعاتی درخواست کرده است. جسد خاشقجی پیدا نشده است و ریاض به گفتن اینکه جسد بعد از قتل به یک "همکار محلی" تحویل داده شده، بسنده کرده است.

ریاض بعد از چند روز انکار تحت فشار بین المللی به قتل این روزنامه نگار در کنسولگری خود اذعان، اما چند روایت متضاد در این زمینه بیان کرد که موجب تردید شده است.

طبق گزارش رسانه‌های ترکیه، مامورانی که ریاض برای قتل جمال خاشقجی فرستاده بود جسد او را قطعه قطعه کرده اند.

چند مقام و رسانه‌های ترکیه به صورت مستقیم محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی را مجرم معرفی می‌کنند. این در حالی است که ریاض تلاش می‌کند بر روی ویژگی "غیرمجاز بودن " این عملیات تاکید کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار