سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۱۴ پروژه گردشگری در خراسان شمالی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: هم اکنون برای ۱۴ پروژه حوزه گردشگری در حال اجرا در استان ۱۶۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری بر آورده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: هم اکنون برای ۱۴ پروژه حوزه گردشگری در حال اجرا در خراسان شمالی ۱۶۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری بر آورده شده است.

وی با بیان این که تعدادی از این پروژه‌ها از پیشرفت خوبی برخوردار است و تا پایان امسال آماده افتتاح می‌شود و برخی نیز برای سال‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید ، این پروژه‌ها شامل مراکز تفریحی ، سرگرمی و گردشگری ، هتل‌های ۲ و ۳ ستاره ، اقامتگاه‌های بومگردی و اردوگاه گردشگری به میزان ۲۵۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیازمند تسهیلات است.

یزدان پناه افزود: با بهره برداری از این پروژه‌ها برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به این که برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاری خصوصی و بهره‌برداری از پروژه‌های گردشگری استان در دستور کار قرار دارد، افزود: برای رونق گردشگری در خراسان شمالی به دنبال تقویت سمن‌ها و استفاده از توان مردم برای به فعلیت تبدیل شدن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان هستیم و فعالان صنایع دستی و گردشگری در بخش‌های روستایی، عشایری و شهری می‌توانند تسهیلات مناسبی را برای توسعه کار خود دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در راستای استفاده از ظرفیت جوامع بومی و محلی طرح ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی دنبال می‌شود که تاکنون ۲۸ اقامتگاه در استان مجوز فعالیت دریافت کردند و تا ایام دهه فجر امسال ۲۰ اقامتگاه بومگردی دیگر نیز افتتاح می‌شود.

انتهای پیام / ب

تاکنون ۲۸ اقامتگاه در خراسان شمالی مجوز فعالیت دریافت کردند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.