سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باران حیاتی دوباره برای تمساح‌های منطقه سرباز شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر بارندگی اخیر در منطقه سرباز رودخانه سرباز و برکه‌های زیستگاه تمساح (گاندو) آبگیری شد.

پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در سالیان گذشته بر اثر خشکسالی رودخانه سرباز و اکثر برکه‌های محل زیست تمساح پوزه کوتاه مردابی به تدریج خشک شده بودند که تهدید جدی برای گاندو‌ها بود، زیرا خشک شدن برکه‌ها، منابع آبی و غذایی آن‌ها را از بین می‌برد.

بارندگی اخیر سبب آبگیری برکه‌های زیست تمساح پوزه کوتاه مردابی شد و امیدی دوباره برای احیاء زیستگاه‌های آن‌ها در دل دوستداران طبیعت به وجود آورد.

وی افزود: گاندو‌ها حیوانات خجالتی و گوشه گیری هستند که به ندرت به مناطق مسکونی نزدیک می‌شوند، اما بدلیل خشکسالی‌های مداوم منطقه و خشک شدن برکه‌های محل زیستگاه شان و برای پیدا کردن منابع آبی جدید وارد زمین‌های کشاورزی و روستا‌های نزدیک می‌شدند.

در راستای کاهش تعارضات تمساح با مردم محلی مجموعه محیط زیست استان اقدام به آبرسانی سیار به برکه‌های تمساح و تغذیه دستی آن‌ها می‌نمود و تمساح‌های گرفتار شده در منابع آبی کشاورزی از قبیل آب انبار‌ها و چاه ها، توسط محیط بانان و همیاران محیط زیست و مردم بومی منطقه زنده گیری و در برکه‌های مناسب زیست گونه رهاسازی می‌شوند.

انتهای پیام/پ

طغیان رودخانه سرباز

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.