مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از شروع دوربین گذاری در زیستگاه‌های پلنگ ایرانی در استان به جهت حفاظت از این گونه در معرض خطر خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان؛ وحید پورمردان اظهار داشت: برنامه دوربین گذاری زیستگاه‌های حیات وحش به منظور بررسی وضعیت و پایش پلنگ در منطقه، توسط اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، با نصب چند دستگاه دوربین تله‌ای در زیستگاه‌های منطقه کوه‌های اطراف رودخانه «دامن» شهرستان ایرانشهر آغاز شد.

نصب دوربین در زیستگاه‌های پلنگ ایرانی در جنوب سیستان و بلوچستان

وی افزود: به جهت اینکه پلنگ همیشه یک قدم از انسان جلوتر است و به ندرت می‌توان او را در طبیعت دید و به کمتر کسی اجازه می‌دهد که او را مشاهده کند، دوربین‌های تله‌ای با ورود به عرصه مدیریت و مطالعات حیات وحش کمک‌های فراوانی به پژوهشگران این عرصه و برنامه‌های حفاظتی کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: پلنگ یکی از شناخته شده‌ترین گونه‌های گربه سانان در سرتاسر دنیا است که استان سیستان و بلوچستان نیز یکی از زیستگاه‌های مهم برای گونه پلنگ ایرانی است.

وی افزود: از همین رو اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، با تدوین برنامه‌های راهبردی بلند مدت برای حفاظت از گونه‌های در معرض خطر و با تاکید بر مشارکت حداکثری جوامع محلی در امر حفاظت، سعی دارد برنامه‌های خود را پیش برده و به حفاظت و مدیریت حیات وحش پرداخته و خسارات ناشی از حمله پلنگ را به حداقل ممکن کاهش دهد.

پور مردان تصریح کرد: دوربین گذاری در زیستگاه‌های پلنگ در استان سیستان و بلوچستان منطبق با شیوه نامه ابلاغی سازمان حفاظت محیط زیست و مباحث فنی در راستای حفاظت از این گونه در معرض خطر است.

انتهای پیام/پ

حفاظت از پلنگ ایرانی در معرض خطر انقراض

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار