مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان:

تجهیزات بروز در یگان حفاظت محیط زیست استان توزیع شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یگان حفاظت محیط زیست این استان به تجهیزات بروز انفرادی و محیط بانی تجهیز شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ و به نقل از حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت : یگان محیط زیست با توجه به وسعت سیستان و بلوچستان و وجود توپوگرافی‌های خاص و پراکندگی بسیار زیاد مناطق و از طرفی وجود تنوع اقلیم و حیات وحش از شمال تا جنوب برنامه‌های متنوع و سطح بندی شده‌ای نظیر گشت، کنترل و مراقبت از حیات وحش و طبیعت را دستور کار دارد.

وی ادامه داد: در مسیر ارائه خدمات بهتر تجهیزات بروز و تخصصی از ضروریات محسوب می‌شد که مورد توجه قرار گرفت.
مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: جلیقه ضد گلوله، شوکر، افشانه، آرنج و زانوبند از مهمترین تجهیزات توزیعی است.

یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۵۹۰ هکتار معادل ۹/۷ درصد (هفت و ۹ دهم درصد) از کل مساحت سیستان و بلوچستان منطقه حفاظت شده و تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

گونه‌های جانوری و گیاهی استان در ۱۳ منطقه شامل پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده، آثار طبیعی ملی و مناطق شکار ممنوع شامل مناطق حفاظت شده گاندو، جنگلی شیله، جنگلی بیرک و جنگلی پوزک، مناطق شکار ممنوع بزمان، بلبل آب نصرت آباد، مک سرخ و پزم و پناهگاه حیات وحش هامون و آثار طبیعی ملی تفتان، پیرگل خاش، سرو زربین سنگان و گل فشان تنگ کنارک زیست می‌کنند.

جنگل حرا، بستر‌های علفی، سواحل شن و ماسه ای، رودخانه‌ها و تالاب‌ها از مهم‌ترین زیستگاه‌های گونه‌های جانوری سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام /پ

استفاده از تجهیزات بروز در یگان حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار