سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزینه بیش از یک میلیاردی برای درمان سوء تغذیه کودکان خراسان شمالی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی گفت: در ۶ ماهه امسال برای درمان سوءتغذیه در کودکان زیر پنج سال یک میلیارد و ۱۰۴ میلیون تومان هزینه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از بجنورد؛ خوجانی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی گفت: امسال دو هزار کودک مبتلا به بیماری سوء تغذیه تحت حمایت نهاد کمیته قرار گرفتند که با بهره‌مندی از خدمات طرح سوء تغذیه ۵۰۷ کودک بهبود یافتند و کودکان بیمار جدید جایگزین شدند.

وی با بیان اینکه امسال سرانه سبد غذایی برای این کودکان ۹۲ هزار تومان در نظر گرفته شده است ، افزود: در شش ماهه امسال یک میلیارد و ۱۰۴ میلیون تومان برای درمان بیماری سوءتغذیه در کودکان زیر پنج سال هزینه شده است.

خوجانی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ کودک زیر شش سال به خاطر فقر در استان از سوءتغذیه رنج می‌برند ، افزود: این کودکان توسط شبکه بهداشت و درمان شناسایی و برای درمان به این نهاد معرفی شدند.

وی اظهار کرد: کمیته امداد علاوه بر ارائه کمک مالی برای رفع این بیماری  اقدام به ارائه آموزش‌های متنوع به مادران این گروه از جامعه هدف کرده است.

خوجانی به اجرای طرح هم‌سفره در حمایت از کودکان نیازمند مبتلابه سوءتغذیه اشاره کرد، گفت:خیران می‌توانند برای هم‌سفره شدن با این کودکان به سایت www.hamsofreh.ir مراجعه کنند و مبلغی را به‌ صورت ماهیانه یا یکجا برای کمک به این کودکان پرداخت کنند.

انتهای پیام/ ب

بهبود ۵۰۷ کودک مبتلا به سوء تغذیه در خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.