سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام‌جمعه بجنورد:

سفرنمایندگان به کشورهای خارجی شفاف بیان شود

امام جمعه بجنورد گفت: علت سفر برخی از نمایندگان به کشورهای خارجی به طور دقیق و شفاف برای مردم بیان شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، حجت‌الاسلام‌ ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بجنورد با اشاره به سفرهای خارجی برخی نمایندگان خراسان شمالی، گفت: همان طورکه عکس سفر خارجی برخی نمایندگان مجلس در فضاهای مجازی منتشر می شود، هزینه و ضرورت رفتن به این سفرها نیز برای مردم بیان شود.

یعقوبی شفافیت عملکرد مسئولان را ضروری دانست و افزود: مردم خواهان دانستن مسائل مهم و تاثیرگذار همچون قانون‌گذاری، نحوه انتخاب مسئولان، تغییرات نرخ ارز و سایر مسائل هستند، بنابراین برنامه ها و عملکردها به طور دقیق و صادقانه بازگو شود.

وی تصریح کرد: ملت ایران باید از مقصود و نوع برنامه های مسئولان آگاهی پیدا کنند چرا که تصمیمات آنان زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.

خطیب نماز جمعه بجنورد در ادامه به دیدار مقام معظم رهبری در هفته گذشته و تاکید ایشان بر شفافیت عملکرد مسئولان اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند مسئولان باید به غیراز امور نظامی و جنگی که باید در برابر دشمن محرمانه باشد، سایر مسائل را به طور دقیق و شفاف برای مردم بیان کنند.

یعقوبی اظهار کرد: مسئولان به‌منظور شفاف‌سازی عملکرد خود از هفته آینده پیش از خطبه های نماز جمعه اقدامات، عیب‌ها و نقاط قوت و ضعف خود را برای مردم بازگو کنند و در مصلی گوش شنوای مشکلات آنان باشند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت برگزاری اربعین پس از ۱۴۰۰ سال اشاره کرد و گفت: ارزش اربعین به اندازه ای است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان شعائر الهی یاد کرده اند، از این رو ارج نهادن و بزرگ شمردن آن نشانه تقوا و تعهد است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اربعین را رمز ماندگاری عاشورا دانست و عنوان کرد: برگزاری مراسم اربعین، حادثه عاشورا را برای نسل های جدید یادآوری می کند.

یعقوبی همچنین از اربعین به عنوان جهاد فرهنگی و کبیر یاد کرد و گفت: زائران پیاده اباعبدالله حسین (ع) با حضور در مراسم اربعین در مقابل توفان تبلیغات های ضد دینی دشمنان اسلام ایستادند و نگذاشتند آثار خون شهدای کربلا کمرنگ شود.

وی ادامه داد: ازدحام میلیونی مسلمانان جهان در مراسم اربعین نشانه ‌ای بر حقانیت امام حسین (ع) است که پس از گذشت ۱۴۰۰ سال همچنان هرساله باشکوه تر برگزار می شود.

خطیب نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: اربعین حسینی فرهنگ تداوم راه شهدا و تمرین تمدنی مشق ظهور است.

وی در ادامه به مراسم ۱۳ آبان اشاره و بر الگو گیری دانش آموزان از شهید فهمیده تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد معلمان شهید فهمیده را به عنوان الگوی زمان به دانش آموزان معرفی کنند.

یعقوبی همچنین بر فعالیت بسیج دانش‌آموزی تأکید کرد و افزود: تمامی دانش آموزان باید به اندازه ای پخته شوند که هنگام ورود به دانشگاه به عنوان بسیجی و مبلغی برای ارزش‌های انقلاب و اسلام بشمار روند.

انتهای پیام/ب

صحبت های  امام جمعه بجنورد درباره سفر نمایندگان به خارج از کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.