سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت گندم در ۷۵ هزار هکتار اراضی استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به کشت گندم در ۷۵ هزار هکتار اراضی استان بوشهر گفت: بذر مورد نیاز گندم‌کاران تامین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خسرو عمرانی بیان داشت: ۷۵ هزار هکتار اراضی استان بوشهر در سطوح ابلاغی طرح خوداتکایی گندم در سال زراعی ۹۸-۹۷ پیش‌بینی شده است که شامل ۶۰ هزار هکتار دیم و ۱۵ هزار هکتار آبی است.

وی با اشاره به اینکه نیاز بذر هر هکتار در کشت آبی ۲۵۰ کیلوگرم و هر هکتار در کاشت دیم ۱۲۰ کیلوگرم است، خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۱ هزار و ۱۲۳ تن بذر گندم برای سال زراعی جاری استان بوشهر تامین شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: این بذر در طبقات پرورشی ۳، مادری و گواهی در سطوح سه هزار و ۳۳۴ هکتار از پیمانکاران بذری توسط سه شرکت تولید و فرآوری بذر استان خریداری شد.

وی با بیان اینکه این بذر‌ها شامل شش رقم در گندم آبی و پنج رقم در گندم دیم بوده است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۰۰ تن از بذور پرورشی و مادری برای استقرار بهتر بذر در بستر خاک و بالا بردن ارزش غذایی محصول به روش بذر مال به عنصر روی آغشته شود.

عمرانی ادامه داد: ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن بذر فرآوری، ضدعفونی و پس از کیسه گیری و تایید نماینده موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال، بر اساس سطوح ابلاغی طرح خوداتکایی گندم به شهرستان‌ها تخصیص و توسط عاملین توزیع، حمل و در دسترس بهره برداران قرار می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: هم اکنون سه هزار و ۲۶۹ تن از بذور مذکور، فرآوری و میزان ۲۰درصد توسط عاملین توزیع شهرستان‌ها حمل و بین کشاورزان توزیع شده است.

انتهای پیام/م

بذر مورد نیاز گندم‌کاران تامین شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.