سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امنیت در مسیر زائران حسینی برقرار است / عشق به سالار شهیدان مرزی ندارد

هر ساله شمار زیادی از مسلمانان در روز اربعین ابا عبدالله حسین (ع) گرد هم جمع می شوند و عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان می هند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاهواز، باز هم فصل عاشقی و دلدادگی فرا رسید و بیش از چندین هزار نیروی امنیتی  برای برقراری امنیت و  حمایت از زائرانی که برای برگزاری مراسم اربعین امام حسین (ع) به سمت کربلا حرکت می کنند مشارکت پیدا کردند. به همین منظور با فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفتگویی داشتیم.

عبدالله نظر پور، فرمانده مرزبانی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: اعزام زائران روند خوبی داشته و نظم خوبی در تردد زائران وجود دارد و امیدواریم این روند تا پایان سفر اربعین ادامه داشته باشد.

وی افزود: با مرزبانی کشور عراق جهت امنیت زوار نشست برگزار گردید که خوشبختانه هیچ مشکل خاصی در زمینه اعزام زائران و رسیدگی به امورات آنها وجود ندارد.

نظرپور بیان کرد: با نصب بنر جهت در دست داشتن گذرنامه و روادید قانونی هشدار داده شده است.

 امنیت زائرین اربعین حسینی در بهترین حالت ممکن برقرار است

وی ادامه داد: مرزبانان ایران امنیت زائران اربعین را در عالی ترین سطح ممکن برقرار کردند و مرزبانی عراق  نیز نیروهای خود را جهت تامین امنیت مرزهای مشترک خود با ایران وارد کار کرده  تا مراسم  اربعین به نحو احسن و در سلامت برگزار شود.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان افزود: مرزبانان ایران از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی استفاده  می کنند و همچنین عراق از توان بالگردهای خود برای حفظ امنیت مرز استفاده می کند.

وی گفت: زوار اربعین حسینی از مسیرهای معتبر تردد کنند و خارج از صفوف و کاروان ها حرکت نکنند.

عبدالله نظر پور افزود: تمامی نیروها به کار گرفته شده و کلیه خدمات توسط موتورسیکلت و گشت های نوار مرزی پوشش داده می شوند.

نظرپور در پایان گفت: از زائران اربعین حسینی خواهشمندیم، هر مورد مشکوکی را به مرزبانی اطلاع بدهند.

خدمت رسانی همه جانبه مواکب مردمی به زوار ابا عبدالله حسین (ع)

علی حسین زاده، معاونت سیاسی اجتماعی و فرمانده قرارگاه چذابه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: تمام تلاشمان بر این است که با توجه به تعداد زواری که از مرز چذابه عبور خواهند کرد امکانات فراهم شود و در این راستا اقدامات زیادی انجام دادیم. سال های گذشته آبرسانی به این منطقه با تانکر بوده که خوشبختانه امسال با همت مسئولان و استاندار خوزستان آب غدیر که از سد کرخه انتقال پیدا کرده به مواکب وصل شود.

 

وی گفت: امسال محل مواکب را تغییر دادیم و بیش از 200 موکب به صورت متمرکز در مرز چذابه در محل جدید بر پا شده و کار خدمت رسانی توسط مردم ارایه می شود.

حسین زاده بیان کرد: بیش از 300 موکب از اهواز تا بستان و بعد از آن و چذابه به صورت  کاملا مردمی توسط مردم حمیدیه، سوسنگرد، بستان و هویزه در مسیر ایجاد شده که کار پذیرایی و خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی را انجام می دهند.

 

احداث پارکینگ با ظرفیت بیش از 30 هزار خودرو برای زوار اربعین

معاونت سیاسی اجتماعی و فرمانده قرارگاه چذابه اظهار کرد: زواری که با خودروی شخصی عزیمت می کنند حتما در مسیر استراحت کرده و با توجه به وجود وسایل  از پذیرایی، امکانات و خدمات مواکب بهره مند گردند و تعجیل ننمایند و حتما خودروی خود را در پارکینگ هم به لحاظ امنیتی و هم کاهش ترافیک پارک نمایند.

وی ادامه داد: 2 پارکینگ محصور شده که بیش از 30 هزار خودرو را در خود جای می دهد احداث گردید و زائرینی که با وسیله شخصی عزیمت می کنند، می توانند خودروهای خود را در پارکینگ قرار دهند و با اتوبوس که در محل قرار گرفته به پایانه مرزی رفته و از آن جا به راحتی کار خروجشان انجام گردد.

معاونت سیاسی اجتماعی و فرمانده قرارگاه چذابه افزود: امسال بیش از 15 گیت برای ورود و خروج زوار درنظر گرفته شده تا زوار در کمترین زمان و با سهولت کار ورود و خروجشان انجام شود.

وی بیان داشت: تمامی نیروهای خدوم نیروی انتظامی، مرزبانی، راهنمایی و رانندگی، برادران بسیج، سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران وظیفه برقراری نظم و امنیت زوار را  با حضور پر رنگ و هوشیاری کامل برعهده دارند.

حال و هوای زوار و موکب داران غیر قابل وصف و دیدنی است و عشق به سالار و سرور شهیدان  در جای جای مسیر و مواکب مشهود است.

در ادامه با یکی از موکب داران بین مسیر عین 2 به حمیدیه گفتگویی داشتیم موکب دار اباعبدالله حسین (ع) در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگارانجوان از اهواز،گفت: موکبمان با همت جوانان و نوجوانان و اهالی منطقه به صورت خودجوش کار خدمت رسانی به زوار را انجام می دهد و آمده ایم تا با امام و سید و سالار شهیدان بیعت کنیم و عشق و ارادتمان را با خدمت به زوار نشان دهیم.

گزارش از مهتاب محمدحسینی

انتهای پیام/ح

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.