سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار منابع طبیعی گیلان در پی وزش باد گرم و احتمال وقوع آتش سوزی/ آماده باش نیرو‌های خدماتی و امداد رسان

منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در پی وزش باد گرم و احتمال وقوع آتش سوزی به گردشگران و جنگل نشینان هشدار داد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محسن یوسف پور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی در پی وزش باد گرم با سرعت ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت، احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل‌های گیلان وجود دارد بنابراین گردشگران و جنگل نشینان باید از روشن کردن آتش در جنگل‌ها خود داری کنند.

وی با بیان اینکه با عاملان آتش سوزی جنگل‌ها طبق قانون برخورد خواهد شدافزود: مردم می‌توانند با شماره تلفن ۱۵۰۴ حریق احتمالی و یا دخل و تصرف در عرصه‌های جنگلی و مراتع به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

همچنین بابک رمضانی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت نیز از آماده باش آتش نشانان خبرداد و از شهروندان خواست هنگام وزش باد گرم از روشن کردن آتش در فضای باز و سوزاندن علف‌های هرز و بیشه زار‌ها خودداری کنند.

وی افزود: شهروندان از انداختن چوب کبریت نیمه سوخته و ته سیگار روشن در جنگل ها، مراتع و بیشه زار‌ها جدا خودداری کرده و در هنگام ترک اماکن از خاموش بودن منابع حرارتی مطمئن شوند.

محمد دادرس مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی وزش باد گرم تا چهارشنبه هفته کنونی در همه مناطق جلگه‌ای گیلان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای استان نیز در این مدت ۶ تا ۱۲ درجه افزایش می‌یابد افزود: در این مدت با شمالی شدن جریانات هوایی بویژه در نواحی جلگه‌ای وقوع پدیده مه و یا رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان به فعالان بخش‌های مختلف کشاورزی، مرغداری‌ها، پرورش دهندگان ماهی، گلخانه داران، باغداران و بخش‌های عمرانی و صنعتی توصیه کرد تمهیدات لازم را برای پیشگیری از هرگونه آسیب به عمل آورند.

 

انتهای پیام/م.ع

منابع طبیعی گیلان در پی وزش باد گرم و احتمال وقوع آتش سوزی هشدار داد

برچسب ها: آتش نشانی ، هواشناسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.