هشدار هواشناسی گیلان در پی افزایش محسوس دمای هوا

هواشناسی گیلان با توجه به افزایش محسوس دمای هوا به بیماران قلبی، تنفسی، سالمندان و کودکان هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمد دادرس سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان امروز گفت:دمای هوای استان تا اوایل هفته آینده به تدریج ۳ تا ۷ درجه افزایش می‌یابد به طوری که دمای هوا در نواحی جنوبی ۳۶ تا ۴۰ درجه سانتی گراد و در دیگر مناطق جلگه‌ای استان ۳۴ تا ۳۷ درجه سانتی گراد در نوسان خواهد بود و با توجه به گرمای هوا در روز‌های آینده بیماران قلبی، تنفسی، سالمندان و کودکان از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش دمای هوا در روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته کنونی محسوس‌تر است افزود: کودکان، سالمندان و بیماران قلبی - عروقی تا حد امکان از تردد در ساعت اوج گرما خوداری کنند.

سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان به کشاورزان و صاحبان واحد‌های تولیدی به ویژه مرغداران و گلخانه داران هم تاکید کرد: تمهیدات لازم را برای مقابله با افزایش دمای هوا بیاندیشند.

محمد دادرس از شهروندان و گردشگران خواست برای جلوگیری از آتش سوزی از روشن کردن آتش در جنگل خودداری کنند.

وی گفت: دریای خزر با ارتفاع موج ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر از امروز تا اوایل هفته آینده برای فعالیت‌های دریانوردی و شنا مناسب است.

سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان تصریح کرد: دمای کنونی هوای رشت، مرکز گیلان ۳۱ درجه سانتی گراد و رطوبت هوای این شهر ۶۶ درصد است.

 

انتهای پیام/م.ع

هواشناسی گیلان در پی افزایش محسوس دمای هوا هشدار داد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.