سرپرست پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان گفت:در شبانه روز گذشته ۳۰۱ میلی متر باران در رودسر باریده است و این سامانه بارشی از فردا از آسمان گیلان خارج می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مازیار غلامی سرپرست پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان گفت: بر اساس آمار‌های دریافتی از ایستگاه هواشناسی در شبانه روز گذشته در رودسر ۳۰۱ میل متر باران باریده است که این میزان بارش باران در نوع خود کم سابقه است.

وی با اشاره به اینکه سامانه بارش زا که از عصر دیروز وارد استان گیلان شد ظهر فردا از استان خارج خواهد شد افزود: براثر فعالیت این سامانه بارشی در ۲۴ ساعت گذشته رودسر با ۳۰۱ میلی متر بیشترین بارش و جیرنده با ۲ و سه دهم میلیمتر کمترین بارش را داشته است.

مازیار غلامی با بیان اینکه  دمای هوا براثر فعالیت این سامانه ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش یافته است گفت: هم اکنون دمای شهر رشت ۱۶ درجه سانتیگراد با رطوبت نسبی ۹۴ درصد است.

وی افزود: سرعت باد با فعالیت این سامانه در نوارساحلی ۶۰ کیلومتر برساعت و در ارتفاعات تا ۱۵ کیلومتر برساعت می‌رسد.

سرپرست پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان گفت: الگو‌های هواشناسی نشان می‌دهد با استقرار سامانه بارشی در استان، بارش‌ها با شدت کمتری در نواحی شرقی و با شدت بیشتر در نواحی مرکزی و غربی ادامه دارد، ولی انتظار می‌رود برای روز‌های دوشنبه و سه شنبه هوای آفتابی و افزایش دما داشته باشیم.

سرپرست پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان با بیان اینکه دریای خزر برای امروز و فردا برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست تصریح کرد: همچنین در ۲۴ ساعت آینده وقوع رعد و برق و وزش باد در نواحی مرتفع و دامنه‌ها را نیز شاهد خواهیم بود.

 

 

انتهای پیام/م.ع

بیش از ۳۰۰ میلی متر باران در رودسر بارید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.