سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زیرساخت‌های جلوگیری از مشکلات سالمندی موردتوجه قرار گیرد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان در کمیته راهبردی سلامت سالمندان گفت: با توجه به اینکه مشکلات دوران سالمندی زاییده عدم توجه به‌سلامت دوران میان‌سالی می‌باشد، زیرساخت‌های جلوگیری از مشکلات سالمندی باید موردتوجه قرار بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،مهندس عادل مقدس در جمع مسئولین ادارات شهرستان تنگستان عنوان کرد: امروزه بسیاری از مشکلاتی که در دوران سالمندی به‌خصوص در قشر کارمند دیده می‌شود در واقع به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب جهت جلوگیری از عوارض دوران سالمندی است.

وی افزود: اگر ادارات به بحث تهیه لوازم و وسایلی که جهت انجام امورات اداری در اختیار کارمندان قرار می‌گیرد بیشتر توجه کنند، مطمئناً پس از بازنشستگی، ما با سالمندانی که از مشکلات عضلانی استخوانی، دارای ضعف بینایی و مشکلات چشمی و بسیاری از موارد دیگر مواجه است روبرو نخواهیم بود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان ادامه داد: این موارد در سلامت تمامی افراد جامعه صادق است و اگر افراد در جوامع به نحوه استفاده و نوع وسایل و تجهیزاتی که در طول زندگی استفاده می‌کنند و یا نوع سبک زندگی خود در رابطه با مصرف مواد غذایی توجه نداشته باشند، در دوران سالمندی یک سالمندی سالم و سلامت را پشت سر نخواهند گذاشت.

مهندس مقدس تصریح کرد: بحث آموزش به میان‌سالان برای بهبود و اصلاح سبک زندگی برای ورود بدون نگرانی به دوران سالمندی از اهمیت خاصی برخوردار است و همه ادارات و نهاد‌ها باید این موضوع را در دستور کار قرار دهند، زیرا جامعه امروز ما در سال‌های آینده رو به پیری خواهد رفت و ما با تعداد زیادی سالمند مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام/م

مشکلات دوران سالمندی زاییده عدم توجه به‌سلامت دوران میان‌سالی است

برچسب ها: خانواده ، غذا و دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.