مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بیش از ۲۷ هزار و ۹۰۷ سالمند بالای ۶۰ سال تحت حمایت کمیته امداد هستند.

۲۷ هزار سالمند بالای ۶۰ سال تحت حمایت کمیته امداد هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی ظهر شنبه در مراسم تکریم و تجلیل از سالمندان تحت حمایت این نهاد با بیان اینکه تکریم سالمندان، تکریم تاریخ یک جامعه است، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد ارائه خدمات به سالمندان نیازمند است به گونه‌ای که هم اکنون ۲۷ هزار و ۹۰۷ نفر سالمند بالای ۶۰ سال در طول سال از خدمات متنوعی بهره مند می‌شوند.

وی در ادامه افزود: این تعداد سالمند در طول سال به صورت مستمر از خدمات کمک معیشت ماهیانه (مستمری)، خدمات درمانی و رفع نیاز‌های توانبخشی، خدمات مسکن، اعطای وام‌های کارگشایی، کمک هزینه ازدواج فرزندان، اعزام به اردو‌های زیارتی عتبات عالیات ومشهد مقدس، خدمات اشتغال و نظام وظیفه فرزندان تحت تکفل بهره مند می‌شوند.

لطفی با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد در هفته تکریم و بزرگداشت مقام سالمندان اظهار کرد: برنامه‌هایی از جمله پایش سلامت سالمندان، سرکشی از آنها، اعزام به مشهد مقدس و اجرای مراسم پیاده روی اجرایی شده است.

مدیرکل کمیته امداد بوشهربرپایی نمایشگاه آثار سالمندان و اجرای برنامه‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان برای بزرگداشت هفته سالمندان دانست و تصریح کرد: اهدا سبد‌های بهداشتی و تغذیه‌ای به سالمندان مددجو، ارائه برنامه‌های آموزشی آموزشی با محوریت سلامت، نشاط و بهبودی شیوه‌های زندگی سالمندی، خدمات بیمه‌ای، هنری و ورزشی از برنامه‌های هفته سالمند در استان بوشهر است.

لطفی با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت تحت حمایت کمیته امداد استان را سالمندان تشکیل می‌دهند گفت: ۱۷ هزار و ۶۱۶ نفر از این سالمندان زن و ۱۰ هزار ۳۹۷ نفر دیگر سالمند مرد هستند که در مناطق شهری و روستایی ساکن هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از طرح شهید رجایی به عنوان یکی از طرح‌های بسیار خوب در حمایت از سالمندان یاد کرد و گفت: پرداخت کمک هزینه سالمندانی که فاقد همسر بوده و متقاضی سالمندان هستند از دیگر طرح‌هایی است که در حمایت از این افراد اجرا می‌شود.

وی یکی دیگر از خدمات کمیته امداد به سالمندان را مددکاری سالمندان عنوان کرد و افزود: مددکاری سالمندان با هدف نگاه تخصصی به نیاز‌های سالمندان انجام می‌شود و با رفع مشکلات و مسائل آنها، انتظاراتشان را در محل اسکان برآورده می‌کند.

انتهای پیام/م

۲۷ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.