رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور گفت: عزاداری ائمه اطهار (ع) به سبک انگلیسی مقبولیت ندارد و باید هیئت‌های مذهبی در این زمینه هوشیار باشند.

عزاداری به سبک انگلیسی مقبولیت نداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  نوشاد نوشادی با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف گفت: این همایش صبح و بعدازظهر امروز در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی در ۵ هزار و ۵۰۰ نقطه ایران در حال برگزاری است، تصریح کرد: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی سبب می‌شود تا کودکان، حسینی و عاشورایی تربیت شوند و آموزش ببینند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با تاکید بر پرهیز از جریان‌های انحرافی در آیین‌های عزاداری ائمه اطهار (ع) بیان کرد: ۹۲ هزار هیئت مذهبی در کشور در ایام ماه محرم و صفر برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند که هیئت‌های عزاداری در آیین‌های سوگواری خاندان ائمه اطهار (ع) باید از هرگونه خرافه گویی پرهیز و برنامه‌ها را پرمحتوا و با کیفیت برگزار کنند.

نوشادی از رخنه یافتن سبک انگلیسی در عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خبرداد و تاکید کرد: عزاداری ائمه اطهار (ع) به سبک انگلیسی مقبولیت ندارد و باید هیئت‌های مذهبی در این زمینه هوشیار باشند.

وی، با تاکید برافزایش بصیرت هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: هیئت‌های مذهبی باید با جریان‌های انحرافی مانند قمه‌زنی، استفاده از ابزار آلات و ادوات نامناسب و نامتعارف موسیقی و دیگر موارد غیرمنطقی به صورت هوشمندانه مقابله کنند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور تاکید کرد: این اعمال غیر متعارف سبب وهن در دین و مذهب می‌شود و باید هوشیارانه با آن مقابله شود.

نوشادی با تاکید بر توجه به آرامش و آسایش مردم در ایام عزاداری افزود: هر گونه اختلال در رفت و آمد مردم شامل نصب داربست در معابر و پیاده‌رو‌ها که سبب مانع تردد مردم و مزاحمت برای کودکان، سالمندان و یا سایر قشرها می‌شود ، هیئت‌های مذهبی پرهیز کنند.

وی، با بیان اینکه نصب موکب‌ها نباید مشکلاتی برای مردم ایجاد کنند تاکید کرد: نصب موکب‌هایی که سبب راه بندان در خیابان‌ها و معابر می‌شود باید پرهیز شود و در این راستا در ساعات پایانی شب در استفاده از بلندگو‌ها رعایت حال اقشار مختلف مردم به ویژه بیماران، کودکان و افراد مسن شود.

انتهای پیام/م

پرهیز از جریان‌های انحرافی در آیین‌های عزاداری ائمه اطهار(ع)

برچسب ها: محرم ، کربلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کلرز
۲۲:۰۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۷
ان شاءالله هیئت ها و تکایا. عزاداری و مراسم سوگواری درخور حضرت اباعبدالله و یارانش و بدور از تجملات اضافه برگزار نمایند. عزاداری تمام عزیزان مورد قبول سیدالشهداء باشد.