سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا پایان بهمن امسال؛

۶۰ مرکز جامع سلامت در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تکمیل و افتتاح ۶۰ مرکز خدمات جامع سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تا پایان بهمن امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالرسول همتی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: از تعداد ۳۰۲ مرکز جامع سلامتی که این دانشگاه متعهد به ساخت آن در فارس شده است تاکنون ۱۶۰ مرکز به بهره‌برداری رسیده و تعداد ۶۰ مرکز در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در شش ماه امسال از ۳۸ مرکز جامع سلامت فارس بازدید انجام شد و عملکرد آنان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مورد ارزیابی قرار گرفت.

همتی ادامه داد: در این بازدیده علاوه بر تجهیز وسایل آزمایشگاهی با توجه به نیاز آن مراکز تعداد پزشکان وکارشناسان مراکز جامع سلامت افزایش و خدمات به بیماران ارتقا یافت.

وی مهم‌ترین خواسته اهالی مناطق مورد بازدید را نیاز تمام وقت به پزشک متخصص و تجهیز و استفاده از خدمات پاراکلنیکی مطرح کرد و افزود: بر حسب سیاست‌های وزارت بهداشت مقرر شده به منظور رفع نیاز‌های بیماران، پزشکان در صورتی در دوره تخصصی جذب شوند که ابتدا در مناطق محروم و مورد نیاز ارائه خدمت داشته باشند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارائه آماری از وضعیت مراکز و پایگاه‌های تامین کننده سلامت در این دانشگاه، تصریح کرد: در حوزه بهداشت ۱۱۸ پایگاه سلامت و ۲۹۰ مرکز جامع سلامت راه‌اندازی شده که ۹۸۶ مراقب سلامت در بخش دولتی و مراقب سلامت در بخش خصوصی، ۴۰۸ پزشک روستایی و یک هزار و ۱۲۶ پزشک خانواده در تمامی بخش خصوصی و غیر دولتی یا خیریه‌ای ۹۰ کارشناس روانشناسی بالینی، ۷۰ کارشناس تغذیه و ۱۹۲ دندانپزشکدر این مراکز فعالیت دارند.

همتی اظهارکرد: هر مرکز جامع سلامت ۴ پایگاه را تحت پوشش دارد که هر یک از این ۴ پایگاه دارای کارشناسانی از تغذیه، سلامت، روانشناسی بالینی، بهداشت محیط، دهان و دندان، بهداشت حرفه‌ای، ماما، واکسیناتور و ... هستند.

وی بیان کرد: با استقرار شبکه بهداشتی درمانی در شهر‌های بزرگ و کوچک، روستا‌ها و توجه ویژه به حاشیه شهرها، سلامت مردم به شکل ریشه‌ای تامین می‌شود.
انتهای پیام/ر

افتتاح ۶۰ مرکز جامع سلامت در استان فارس

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.