سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت ساماندهی فعالیت‌های فرآوری مواد معدنی گیلان

رئیس صنعت، معدن و تجارت گیلان بر ضرورت ساماندهی و تجمیع فعالیت‌های فرآوری مواد معدنی این استان تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در نشست مشترک این سازمان و هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن گیلان گفت: معادن، پشتوانه عمران و آبادی استان گیلان هستند.

وی از تدوین شیوه نامه بهره برداری معادن متناسب با اقلیم و آمایش گیلان خبر داد و افزود: شیوه نامه بهره برداری معادن متناسب و همگون با وضعیت اقلیمی و آمایشی گیلان دارای چارچوب قانونی، جهت پیشگیری از فرآیند نامطلوب برداشت‌های معدنی با همکاری نظام مهندسی معدن تدوین می‌شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گیلان در این نشست همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی منسجم نظام مهندسی معدن در نحوه برداشت‌های مواد معدنی تأکید کرد و اظهار داشت: باید طرحی مطابق با استاندارد‌های نوین جهانی و همگام با ضوابط زیست محیطی استان برای بهره برداری معادن ارائه شود.

دلق پوش با بیان اینکه در گذشته بسیاری از برداشت‌های معدنی خارج از چارچوب و رویه قانونی صورت می‌گرفت که هم اکنون تا حدی نظام‌مند شده و ضوابطی بر آن حاکم شده است، گفت: یکی از برنامه‌های ما در حوزه معدن ایجاد سایت و پهنه معدنی مشخص، برای جلوگیری از پراکندگی فعالیت‌های معدنی به ویژه در حوزه شن و ماسه است.

وی شناسایی ظرفیت‌های معدنی جدید برای ساخت پروژه‌های عمرانی و افزایش اشتغال و رونق اقتصادی استان را ضروری دانست و تصریح کرد: با استفاده از توانایی‌های اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان محدوده‌های جدید معدنی به سازمان جهت واگذاری و بهره برداری معرفی گردد تا پاسخگوی نیاز گسترده پروژه‌های عمرانی باشیم.

 

انتهای پیام/ ع

تدوین شیوه نامه بهره برداری معادن متناسب با اقلیم و آمایش گیلان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.