همایش علوم زمین مصادف با روز زمین پاک، در اردیبهشت ماه برپا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، مرضیه لک، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، در نشستی با فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: این سازمان تاکنون 36 همایش زمین شناسی برگزار کرده و امسال نیز همایش علوم زمین مصادف با روز زمین پاک، در اردیبهشت ماه برپا می شود.

وی افزود: در حاشیه همایش پیش رو قرار است دو سند همکاری با سازمان محیط زیست و دیگری با مرکز پژوهش های اقیانوس شناسی امضاء شود که در نوع خود تاثیر بسزایی در استان گیلان ایجاد می کند.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی اظهار داشت: در یکی از بندهای این سند همکاری، برای نخستین بار به بررسی و مطالعه دریاچه کاسپین می پردازد و اطلاعات بسیار ارزشمندی در این حوزه به استان اضافه می شود.

همچنین فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در این نشست به نیاز پروژه های عمرانی استان به مصالح معدنی اشاره و گفت: هم اکنون برای تکمیل و اتصال راه آهن بین المللی آستراخان - آستارا - رشت به طول 250 کیلومتر که 20 میلیون تن کالا در سال جابجا و ترانزیت می کند، نیاز مبرم به مصالح معدنی وجود دارد و در همین راستا برخی تصمیمات کلان و محدودیت های ملی در بخش معدن در جهت پیشرفت پروژه های عمرانی باید مرتفع شود.

وی افزود: باید مطالعات علمی دقیق و سیاست واحدی برای بهره برداری از مواد معدنی جلگه ای با پشتوانه تحقیقاتی برای استان انجام شود که همت کارشناسان فنی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی را می طلبد.

انتهای پیام/اص

همایش علوم زمین در اردیبهشت ماه برگزار می شود

برچسب ها: همایش ، صنعت و معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.