سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات آموزشی به ۲۵۰ دانشجو در بابل

خدمات آموزشی به ۲۵۰ دانشجو در دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی بابل ارائه می‌ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، خدابخش جوانشیر رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: دانشگاه  اقدامات اولیه را در سال ۱۳۷۰ جهت راه اندازی رشته فیزیوتراپی آغاز نمود و مجموع فعالیت‌های مسئولین دانشگاه در طی سالیان متوالی نهایتاً منجر به تأسیس رشته فیزیوتراپی درمقطع کارشناسی در سال ۱۳۸۷ گردیدکه با پذیرش ۲۰ دانشجو همراه شد.

وی افزود: در حال حاضر دانشکده توانبخشی دارای ۱۶ عضو هیئت علمی است که ۴ نفر از آنان دانشیار و ۵ نفر استادیار هستند.

جوانشیر گفت: در سال ۱۳۹۴ باپذیرش دانشجو در سه رشته فیزیوتراپی، گفتار درمانی و شنوایی شناسی ساختار دانشکده شکل گرفت و به ساختمان جدید خود انتقال یافت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: درسال ۱۳۹۴ درخواست تأسیس رشته کارشناسی ارشد فیزیوتراپی از طرف مدیر گروه فیزیوتراپی داده شده و با همت و تلاش رئیس و معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده و دیگر اساتید گروه فیزیوتراپی این امر در سال ۱۳۹۶ با پذیرش ۵ دانشجو تحقق پیدا کرد.

جوانشیر با بیان اینکه فعالیت‌ های آموزشی دانشکده با سه گروه آموزشی بصورت روزانه و با پذیرش دانشجو در رشته‌ های فیزیوتراپی در ۲ مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، گفتار درمانی و شنوایی شناسی ادامه دارد، گفت:  با گسترش فعالیت‌ ها به تعداد دانشجویان افزوده شد، بطوری که امروز افتخار داریم اعلام نماییم که  این دانشکده  دارای ۳ گروه آموزشی با بیش از ۲۵۰ دانشجو در مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: این دانشکده با درک عمیق از رسالت خود به منظور بکارگیری یافته‌ های پژوهشی در امر آموزش و نیز ارائه پژوهش‌ های بنیادی و کاربردی در امر تحقیقات نیز فعال می‌باشد.

وی گفت: فعالیت‌های پژوهشی در قالب مقالات منتشر شده بوسیله اساتید دانشکده، ارائه سخنرانی و مقاله به گنگره‌های داخلی و خارجی، برگزاری کارگاه‌ های آموزشی جهت توانمند سازی همکاران و چاپ کتب اساتید است.

جوانشیر افزود: دانشکده جهت خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه و نیز به منظور ارائه آموزش‌ های عملی و کاربردی به دانشجویان و همچنین در راستای نهادینه کردن دستاورد‌های عملی و پژوهشی در زمینه علوم بهزیستی و توانبخشی نسبت به خدمات آموزشی و درمانی در بیمارستان‌ ها و کلینیک‌ ها اقداماتی را ارائه نموده است

رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: درمانگاه‌ های آموزشی درمانی فیزیوتراپی، گفتار درمانی و شنوایی شناسی در سه مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی، آیت الله روحانی بابل و کودکان امیرکلا به منظور ارائه خدمات به همشهریان عزیز فعال  می‌باشند.

جوانشیر افزود: درمانگاه‌های فیزیوتراپی و گفتار درمانی در  بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل و همچنین درمانگاه فیزیوتراپی درکلینیک ویژه امید به ارائه خدمات آموزشی درمانی می‌ پردازند.

رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در مهرماه سال ۱۳۹۵ ساختمان دانشکده و سالن همایش دانشکده با ظرفیت حدوداً ۲۰۰ نفر توسط دکتر پورفسور مجید سمیعی افتتاح شد که پس از آن تمامی کنفرانس‌ ها و مراسمات جشن فارغ التحصیلی دانشجویی و مراسمات فرهنگی در این سالن  برگزار می شود.

وی افزود: کتابخانه دانشکده توانبخشی در سال ۱۳۹۵ با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی مسئولان و ضرورت وجود یک کتابخانه تخصصی در محل دانشکده توانبخشی رسما فعالیت خود را آغاز نمود.

وی گفت: با راه اندازی کتابخانه و افزودن کتب متعددی به کتاب‌ های موجود، ارائه خدمات مناسب به دانشجویان رشته‌های مختلف در دانشکده انجام می‌ شود.

جوانشیر افزود: در خردادماه سال ۱۳۹۷ با پیگیری‌های لازم ازطرف رئیس و معاون آموزشی، پژوهشی و امور اداری دانشکده و با همکاری بسیار خوب معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، سالن امتحانات با متراژ ۱۹۵ مترمربع و به تعداد ۱۰۰ صندلی برای امتحانات دانشجویان ساخته شده و به وسیله ریاست دانشگاه به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: چشم اندازه آینده دانشکده، گسترش فضا‌ها و امکانات آموزشی درمانی بالینی در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه و افزایش رشته‌ های دانشکده و ایجاد مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌ های موجود است.

انتهای پیام/ م

ارائه خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی بابل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.