سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش 11درصدی طلاق و افزایش 18درصدی ازدواج در زرند

رئیس دادگستری شهرستان زرند از کاهش 11درصدی طلاق در این شهرستان خبر داد و گفت: در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازدواج 18درصد در زرند افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت الاسلام محمود محمدی رئیس دادگستری شهرستان زرند در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند با اشاره به گسترش فرهنگ مشاوره در امر ازدواج ، گفت : خوشبختانه تعامل خوبی بین دستگاه های اجرایی در راستای جلوگیری از ناهنجاری ها در این شهرستان وجود دارد .

این مقام قضائی با بیان اینکه موضوع پیشگیری از وقوع جرم یک تکلیف دینی ،اخلاقی وقانونی است، افزود : طبق اصل 156 قانون اساسی موضوع پیشگیری از وقوع جرم بر عهده قوه قضائیه گذاشته است اما قوه قضائیه به تنهایی نمی تواند این مهم را به انجام برساند .

حجت الاسلام محمدی گفت : زمینه های جرم متنوع بوده که در صورت همکاری وهمراهی مستمر دستگاه های اجرایی و فرهنگی می توان ضمن بکارگیری اقدامات پیشگیرانه از حجم پرونده های قضایی کاست.

وی استفاده درست از ظرفیت اموزش و پرورش در راستای کاهش اثرات مخرب ناهنجاری های اجتماعی ، گسترش نهاد داوری و سبک دینی و اسلامی و هدفمند کردن مجازاتهای حبس از برنامه های در دست اقدام این شورا دانست.

حبیب الله خنجری فرماندار زرند نیز در این جلسه افزود : با توجه به وحدت و همدلی که در مجموعه امنیتی و قضایی و فرهنگی این شهرستان وجود دارد این شورا منشاء خدمات ارزشمندی شده است به طوری که .بالای 90 درصد مصوبات اجرایی شده است .

وی گفت: انسجام و وحدتی که در شهرستان زرند وجود دارد منشا توسعه و پیشرفت شهرستان و کاهش جرائم شده است.


انتهای پیام/س

 

افزایش 18درصدی ازدواج در زرند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.