سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل طرح‌ها و تامین مالی وزارت صنعت؛

توسعه مناطق محروم از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت

مدیر کل طرح‌ها و تامین مالی وزارت صنعت و معدن و تجارت گفت: امیدواریم که با ظرفیت‌سازی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید بتوانیم به توسعه منطقه جنوب کرمان کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فتح الهی مدیر کل طرح‌ها و تامین مالی وزارت صنعت و معدن و تجارت امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سازمان صمت جنوب کرمان گفت: برای اولین بار تیمی متشکل از معاونت‌های مرتبط با وزارت صنعت و معدن و تجارت و سازمان‌های توسعه زیر مجموعه وزارت صمت با چنین ترکیب و تخصصی وارد منطقه جنوب کرمان شد.

وی افزود: برنامه‌ای که ما پیش پیش بینی کردیم توسعه و سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن جنوب کرمان است با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های خاص این منطقه در استان کرمان در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی در حوزه معادن بسیار مناسب و با ذخایر بسیار خوب در کشور است.

فتح الهی تصریح کرد: قابلیت توسعه صنایع معدنی در منطقه جنوب کرمان را داریم همکاران ما در جنوب کرمان و نماینده ما و فرمانداران از نکاتی را مطرح کردند و پیشنهاد‌هایی را داشتند درجلسه امروز بررسی کاملی اتفاق افتاد.

مدیرکل طرح‌ها و منابع مالی وزارت صمت گفت: امیدواریم با جمع‌بندی پیشنهاد‌ها و بررسی‌های انجام شده بتوانیم کمک کنیم به توسعه جنوب کرمان، چون ظرفیت‌های خدادادی است وما باید بتوانیم قابلیت فعالسازی و استفاده موثر از این ظرفیت‌ها را انجام دهیم.

وی افزود:در حوزه صنعت و معدن و تجارت یکی از اولویت‌های اصلی وزارت صمت، توسعه مناطق محروم در کل کشور است با توجه به شرایط پیش آمده و خشکسالی پی در پی در منطقه جنوب کرمان یک مقدار منطقه را با شرایط سختی مواجه کرده است امیدواریم که با ظرفیت‌سازی‌های جدید و سرمایه‌گذاری‌های جدید بتوانیم کمک کنیم به اینکه این منطقه توسعه بیشتری پیدا کند.

فتح الهی اظهار کرد: انجام هرگونه فعالیت صنعتی و معدنی باید منطبق بر اصول زیست محیطی باشد، حفظ محیط زیست یکی از اصول انجام پروژه‌های صنعتی و معدنی است؛ و این نکته را هم باید در نظر بگیرید که فعالیت‌های معدنی بدون تخریب موقعیت امکان پذیر نیست قانون پیش‌بینی کرده که فعالیت معدنی اتفاق بیفتد و بعد از بهره‌برداری محیط زیست احیا شود.

مدیرکل طرح‌ها و منابع مالی وزارت صمت تصریح کرد: همه همکاران استانی و زیست محیطی در یک جهت حرکت می‌کنیم و خواهشی که از همکاران داریم این است که اجازه فعالیت‌های اقتصادی منطقه را بدهند.

همچنین مسلم مروجی فرد رئیس صنعت معدن و تجارت جنوب کرمان در خصوص مشکل معدن بحر آسمان در این منطقه گفت:طبق جلسه‌ای که به محیط زیست انجام دادیم و توافقاتی که صورت گرفت قرار شد ۹ معدن در جنوب کرمان کار خود را انجام دهند.

وی افزود: اکتشافات هیچ آسیبی به محیط زیست و منطقه نمی‌رساند ما باید پتاسیل‌ها را شناسایی کنیم و بعد از شناسایی پتاسیل‌ها در مورد اثرات زیست محیطی بحث کنیم.

مروجی فرد تصریح کرد:ما قبل از ارزیابی زیست محیطی اجازه هیچ گونه فعالیت بهره برداری و فعالیت معدنی را نمی‌دهیم، اول ارزیابی زیست محیطی انجام می‌شود و بعد سمت بهره برداری می‌رود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت:تاحالا هیچ گونه اقدام کارشناسی در معدن بحر آسمان صورت نگرفته است اگر پتانسیل مشخص شود شرایط مدنظر هم اتفاق بیفتد و بعداز مشخص شدن وضعیت زیست محیطی برای این معدن پیش بینی بر این است که کارخانه را در ساردوئیه راه اندازی کنیم.

مدیر کل طرح‌ها و منابع مالی وزارت صنعت و معدن و تجارت از کارخانه مس کاتد و پایانه صادراتی جنوب کرمان در شهرک صنعتی شماره ۲ شهرستان جیرفت بازدید و با سرمایه گذاران برای حل مشکلات آن‌ها گفتگو کرد.

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سازمان صمت جنوب کرمان با حضور مدیر کل طرح‌ها و منابع مالی وزارت صمت، رئیس صنعت و معدن و تجارت جنوب کرمان، معاون عمرانی و اقتصادی فرمانداری جیرفت و جمعی از سرمایه گذاران در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
انتهای پیام/ح

مناطق محروم اولویت کاری وزارت صنعت ومعدن

برچسب ها: اخباراقتصادی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.