سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت سیستان و بلوچستان :

وارد کنندگان برنج مشمول ثبت برنج وارداتی در سامانه جامع انبارها می شوند

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان گفت : واردکنندگان برنج کالای خود را در سامانه جامع انبارها ثبت نمایند تا کالاهای آنها،کالای قاچاق محسوب نشود .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، روابط عمومی‌ سازمان صنعت ، معدن و تجارت نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در جلسه ای که با واردکنندگان برنج استان برگزار شد ، گفت : واردکنندگان برنج کالای خود را در سامانه جامع انبارها ثبت نمایند تا کالاهای آنها ، کالای قاچاق محسوب نشود .

وی ادامه داد : همه ما چه در بخش دولتی و بخش خصوصی تابع قوانین و مقررات حاکم بر جامعه هستیم و براساس آن وظایفی که داریم راباید انجام بدهیم تا آرامش بازار را حفظ کرده و جو روانی بازار را مدیریت کنیم .

میرشکار افزود : برنجی که از مرزهای استان وارد می شود جدای از اینکه در سامانه جامع گمرک ثبت می شود حتما" باید اعلام موجودی شود و در سامانه جامع انبارها به دلیل نظارت کامل به نحوه ی توزیع آن درج شود.

وی در ادامه تصریح کرد : از جمله تلاش‌های ما رسیدن به بازار شفاف است و برهمین اساس همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط با استفاده از سامانه نرم افزاری به شناسه دارکردن کلیه انبارها و مراکز نگهداری کالا و ثبت مشخصات مالک کالا ، نوع و میزان کالاهای ورودی و خروجی از این اماکن با هدف شناسایی کالای قاچاق اقدام کند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اضافه کرد : واردکنندگان برنج محصول وارداتی خود را باید در انبارهایی ذخیره کنند که ثبت سامانه باشد و براساس مقررات درج شده در این سامانه و ارائه فاکتور و بارنامه ی کالای خود را به سایر استان‌ها ارسال نمایند تا کالای آنها مشمول کالای احتکار نشود و مشکلات تعزیری برای آنها پیش نیاید .

وی در پایان اظهار داشت : برای تسریع در عملیات ثبت انبارها ی برنج وارداتی استان یک تیم چهارنفره در ساختمان شهید راشکی این سازمان واقع در خیابان دانشگاه زاهدان مستقر تا بر اساس مدارک و مستندات فعالیت قیمت و ثبت انبار را انجام دهند و در این رمینه دقیقا" و به صورت شفاف باید مشخص شود که برنج از استان با چه قیمتی به چه شهرستانی و به چه شخصی فروخته شده و درکدام انبار ذخیره سازی شده است .

انتهای پیام/پ

کشف انبار کالای احتکار شده در سیستان  وبلوچستان

برچسب ها: قاچاق ، استانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.