رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت:بیش از ۳۴ هزار واحد صنفی در استان وجود دارد که سرمایه بسیار بزرگی است و دشمن در هیچ کجای دنیا نمی‌توانند واحد‌های تولیدی کوچک را تحریم کنند.

 دشمن توان تحریم واحدهای تولیدی کوچک را نداردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نادرمیرشکار رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در همایش پلیس، امنیت عمومی و اصناف گفت: شناخت از وضعیت موجود و شرایط زندگی می‌تواند راهگشای حل مسایل باشد و باید آگاه باشیم که بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی به شناخت و آگاهی از شرایط و پیرامون موجود نیاز داریم و بدانیم در کدام مقطع ایستاده ایم و حقیقت زمان را درک کنیم.

نادر میرشکار گفت:در شرایط فعلی وظیفه اصناف حفظ آرامش است و باید بپذیریم که اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و اصناف ما در این شرایط پیشگام در مبارزه می‌باشند.

وی افزود:نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت‌ها به نوعی برای شکستن اعتماد عمومی است و ما باید منجر به آرامش اجتماعی در جامعه شویم، دعوت به آرامش عمومی موضوع مهمی است که باید مد نظر قرار بگیرد و به عنوان یکی از مسایل راهبردی مصون سازی است. مصون سازی افکار عمومی در برابر شایعات از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بپذیریم که کسی دلسوزتر از خودمان برایمان نیست.

میرشکار گفت:وجود بیش از ۳۴ هزار واحد صنفی در استان سرمایه بسیار بزرگی است، دشمن توان تحریم واحد‌های تولیدی کوچک را ندارد و در هیچ کجای دنیا نمی‌توانند واحد‌های تولیدی کوچک را تحریم کنند. هم اینک بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم استان در واحد‌های صنفی مشغول به فعالیت می‌باشند.

وی تصریح کرد: قطعا در بین اصناف همانطور که در اقشار دیگر افراد متخلف حضور دارند واحد‌های صنفی هم وجود دارند که به دنبال ایجاد اختلال در بازار با هدف کسب سود بیشتر از این شرایط می‌باشند که توسط بازرسان در حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اصناف رصد، شناسایی و با همکاری اماکن برخی از این واحد‌ها نیز پلمپ گردیده اند که جای تقدیر از همه دست اندرکاران به دلیل سرعت در این کار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت:برای شفافیت در بازار و تنظیم بازار و جلوگیری از سودجویی و مقابله با احتکار که به اقتصاد جامعه ضربه می‌زند، تا کنون در سطح استان اطلاعات تعداد ۵ هزار و ۲۲۰ انبار از سوی فعالین اقتصادی استان در سامانه جامع انبار‌ها ثبت گردیده است و فعالین اقتصادی استان که دارای انبار‌های نگهداری مواد غذایی، محصولات کشاورزی، محصولات بهداشتی، مواد پروتئینی، محصولات غیرفلزی، محصولات فلزی و معدنی، لوازم یدکی می‌باشند بر اساس قانون موظفند در بازه زمانی هر ۱۵ روز موجودی خود را در سامانه جامع انبار‌ها اعلام نمایند و گرنه متخلف محسوب می‌شوند.

نادر میرشکار افزود:در بحث نوسانات قیمت ارز خیلی از مردم و اصناف دچار نگرانی بودند که کالا‌های مورد نیاز تامین نگردد و با تصمیماتی که دولت گرفت ارز مورد نیاز ۲۵ قلم کالای اساسی را تامین نمود که در زمینه کالا‌های اساسی هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و از طریق سامانه ۱۲۴ هم اصلا هیچ گزارش مردمی از کمبود کالا‌ها در شش ماهه اول سال در سطح استان دریافت نکردیم و در زمینه صادرات نیز در بهترین شرایط قرار داریم.

وی گفت:دشمنان تلاش می‌کنند در فضای واقعی و مجازی مشکلات اقتصادی را جهت اختلال در زندگی مردم بزرگ نمایی کنند و از این راه اعتماد مردم به مسئولان و نظام را از بین ببرند، اما نکته اینجاست که مسولین و بخش خصوصی در کنار هم سعی در رفع مشکلات دارند و بازار و اصناف ما آگاه هستند و شرایط زمانی را درک می‌کنند و انشاالله از این مرحله جنگ اقتصادی هم عبور خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: با توجه به تغییر نرخ ارز خیلی از کالا‌های اساسی و تاثیر گذار در سبد خانوار به صورت غیر رسمی از کشور خارج می‌شد که مشکلاتی را برای معیشت مردم بوجود بیاورد که با تدبیری که اندیشیده شد و به جهت تنظیم بازار داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت صادرات برخی از اقلام را ممنون کرد و تلاش صورت ذیرفت که از خروج کالا‌های اساسی به صورت غیر رسمی نیز از کشور به هر عنوان جلوگیری شود.

علیرغم شرایطی که در کشور دشمنان ما ایجاد کرده اند، همکاری اصناف و ناجا، موجب ارتقاء امنیت شده است چرا که باور فعالین اقتصادی، اصناف و پلیس آن است که کسب و کار، تنها در محیط امن امکان پذیر است.

انتهای پیام/پ

گذشتن از جنگ اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار