سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری همایش تکریم سالمندان و بازنشستگان در زرند

به مناسبت گرامیداشت هفته سالمندان با همکاری اداره بهزیستی،مرکز بهداشت و اداره ورزش و جوانان همایش بزرگداشت تکریم سالمندان و بازنشستگان برگزار گردید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانهمایش تکریم سالمندان و بازنشستگان در زرند برگزار شد.

علی ابراهیمی معاون اداره بهزیستی زرند دراین مراسم گفت : هدف از برگزاری این همایش ایجاد طرح های باز آفرینی،مناسب سازی محیط و حضور پررنگ تر سالمندان عزیز در سطح جامعه می باشد.

ابراهیمی از حمایت های اداره بهزیستی و ارائه خدمات در خصوص آموزش سلامت و بهداشت روان به سالمندان خبر داد و افزود : همکاران ما در اداره بهزیستی آماده هر گونه آموزش در خصوص سلامت تغذیه،بهداشت جسم و روان،ورزش و ارائه خدمات پزشکی توسط تیم مربوط به سالمندان می باشند.

ابراهیمی گفت : این تیم ها متشکل از پزشک ، پرستار، مددکار و فیزیوتراپ می باشند که ماهانه به دفعات به منازل سالمندان رفته و ارائه خدماتی از قبیل خدمات پزشکی و روان بخشی را به آنها ارائه می دهند .

وی گفت:در حال حاضر جمعیت سالمندان این شهرستان 12422 می باشد که از این آمار تعداد 6529 نفر زن و 5893 را مرد تشکیل می دهد و بیشترین گروه سنی سالمندان شهرستان بین 60 تا 80 سال می باشد.

در ادامه صادق زاده معاون سیاسی اجتماعی فرماندار زرند گفت : ملت شریف ایران همیشه و در همه شرایط متحمل سختی و بحران ها بوده و قدر دان این ملت عزیز هستیم.

وی در رابطه با تکریم سالمندان و بازنشستگان از دیدگاه اسلام و راههای شاد زیستن و شیوه زندگی سالم در سالمندی ،توصیه های کاربردی را یادآور شد و گفت :امروزه بیشتر سالمندان از مسائل عاطفی و دوری از اعضای خانواده رنج می برند که باید توجه ویژه ای به شرایط سالمندی صورت گیرد و تمهیداتی توسط وزارت بهداشت در حوزه بهداشت و سلامت و سایر دستگاه های مربوطه اتخاذ شود تا سالمندان در این دوره از زندگی خود را تا حد امکان خوب و با کیفیت سپری کنند.

در ادامه خانم قربانزاده کارشناس سلامت مرکز بهداشت زرند نیز در خصوص بحث تغذیه سالم و پیشگیری از هرگونه بیماریهای روانی خصوصا افسردگی نکاتی را یادآور شد.

در پایان سالمندان نیز انتظارات خود را از جامعه بیان نمودند و مسئولین مربوطه نیز در حد مقدورات سیستم راهنمایی های لازم را ارائه کردند.

انتهای پیام/ح

گرامی داشت هفته سالمندان در زرند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.