سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دور دنیا با نوآوران؛

از کشف پروتئین جاسوس! تا دستگاهی جدید که هوای خانه را پاکسازی می‌کند

محققان موفق به کشف نوعی جدید از پروتئین شده اند که با اتصال به سایر پروتئین‌های زنده سلول افراد، اطلاعات مهم پزشکی را به دست آورده و در اختیار پزشکان قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات محققان در سراسر جهان سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود. در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از این اختراعات بپردازیم.

پروتئین جدید به کمک بیماران می‌آید

به تازگی گروهی از دانشمندان توانسته‌اند روشی تازه برای کمک به بیماران مبتلا به خونی پیدا کنند. محققان در این روش پروتئینی را پیدا کرده اند که در تنظیم لخته شدن و انعقاد خون نقشی مهم دارند، پروتئین جدید به بیمارانی که برخی اوقات دچار مشکلات خونی و یا لخته شدن خون می‌شوند کمک می‌کند تا بتوانند به سادگی خود را درمان کنند.

دستیابی به اطلاعات پزشکی با پروتئین جاسوس

دانشمندان توانسته‌اند پروتئینی جدید را کشف کنند که به وسیله نورهای نارنجی و سبز کنترل می‌شود. این پروتئین که به جاسوس معروف است با اتصال به سایر پروتئین‌های زنده سلول افراد، اطلاعات مهم پزشکی را به دست آورده و در اختیار پزشکان قرار می دهد، همچنین در تحقیقات پزشکی کاربردی بالا دارد.  پروتئین در میکروسکوپ با وضوح بالا و در زیر نور نارنجی خود را نشان می‌دهد.

حفظ سلامت افراد خانه با دستگاه تصفیه هوا

دانشمندان موفق به ساخت سیستم تصویه اکسیژن جدیدی شده اند که برای مقابله با آلودگی هوا در خانه بسیار کاربرد داشته و سبب پاک سازی هوای خانه می‌شود. این اکسیژن که از طریق تصفیه کننده‌های هوای گیاهی منتشر می‌شود راهکاری جدید برای حفظ سلامت افراد خانواده است، برای مثال به کمک این سیستم تصفیه که از عصاره و رایحه گل‌های مختلف طراحی شده است می‌توان مطمئن بود که هیچ یک از افراد دچار بیماری نخواهند شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.