دانشمندان قصد دارند در ایستگاه‌های بین‌المللی فضایی گیاهان مختلفی پرورش دهند، این ایده برای تقویت روحیه فضانوردان است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات محققان در سراسر جهان، سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود، در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از این اختراعات بپردازیم.

درمان نازایی مادران به کمک کشت سلول‌ مصنوعی

محققان توانسته‌اند دو سلول بنیادین جنینی را در محیط آزمایشگاه و خارج از رحم مادر تولید کنند در این روش سلول‌های بنیادین درون یک حباب کشت داده می‌شوند و کم‌کم اندام‌های اولیه بدن را تشکیل می‌دهند. این کشت جنین مصنوعی که به کمک سلول‌های بنیادی جنین در محیطی خارج از رحم مادر تولید شده است، توانسته به مرحله رشد و شکل‌گیری اندام‌های بدن برسد و محققان امیدوار هستند تا بتوانند در آینده‌ای نزدیک از این شیوه برای درمان زنان نازا کمک بگیرند.

از درمان بیماری نازایی به کمک جنین‌های مصنوعی تا سرسبز شدن منظومه شمسی

 ناسا منظومه شمسی را سرسبز می‌کند

دانشمندان ناسا  قصد دارند در ایستگاه‌های بین‌المللی فضایی سبزیجات و گیاهان مختلف پرورش دهند، ایده کاشت سبزیجات تازه و گیاهان خوشرنگ در راستای تقویت روحیه فضانوردان در ایستگاه‌های فضایی انجام می‌شود، این آزمایش و کشت گیاهان در یک چادر پلاستیکی تاشو و به کمک چند چراغ LED انجام می‌گیرد، همچنین دانشمندان می‌خواهند این گیاهان را در تمامی ایستگاه‌های فضایی پرورش دهند.

از درمان بیماری نازایی به کمک جنین‌های مصنوعی تا سرسبز شدن منظومه شمسی

 راه‌حلی جدید برای سفید کردن دندان‌ها

محققان روش جدیدی را برای سفید کردن دندان‌ها ابداع کرده‌اند، در این روش جدید به جای آنکه از خمیردندان‌های معمولی استفاده شود، از سفیدکننده‌هایی بهره می‌برند که حاوی مواد براق کننده و شیمیایی نیستند؛ بلکه به وسیله نانوذراتی می‌توانند به صورت کامل بهداشت دهان و دندان افراد را تضمین کنند و دندان آنها را به رنگ سفید کامل دربیاورند. این فرآورده که با گرما و نور مخصوص بر روی دندان‌های افراد اسپری می‌شود، می‌تواند در سفید شدن دندان‌ها نقش موثری را داشته باشد.

از درمان بیماری نازایی به کمک جنین‌های مصنوعی تا سرسبز شدن منظومه شمسی

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار