محققان موفق به ابدای نمایشگری جدید برای جهت یابی در زیر آب شده‌اند که می‌تواند به جهت یابی غواصان زیر آب کمک کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات محققان در سراسر جهان، سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌هایی جدید از علم و فناوری می‌شود، در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از این اختراعات بپردازیم.

ساخت نمایشگر جدید برای کمک به غواصان

محققان موفق به ابدای نمایشگری جدید برای جهت یابی در زیر آب شده‌اند، این نمایشگر جدید برای کمک به غواصان طراحی شده است و می‌تواند به جهت یابی آنان زیر آب کمک کند. نمایشگر هوشمند بدون نیاز به تماس مستقیم است و با نصب شدن روی ماسک غواصان می‌تواند به راحتی جهت حرکت را به آن ها نشان دهد.

از نمایشگری که چراغ راه غواصان می‌شود تا نرم افزاری برای تشخیص سلامت آب

ساخت آسانسوری جدید برای پرتاب به فضا

گروهی از دانشمندان توانسته‌اند آسانسور جدیدی را از زمین به فضا طراحی کنند این آسانسور دارای رباطی است که می‌تواند سبب اتصال آسانسور به فضا شود؛ این وسیله هوشمند جدید در یک سفر 100 کیلومتری به فضا پرتاب می‌شود و دقیقا همان فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد که یک آسانسور معمولی می‌تواند انجام دهد.

از نمایشگری که چراغ راه غواصان می‌شود تا نرم افزاری برای تشخیص سلامت آب

ساخت نرم‌افزاری جدید برای تشخیص سلامت آب

دانشمندان توانسته‌اند سیستم جدیدی را روی تلفن‌های همراه هوشمند نصب کنند که می‌تواند سلامت آب را تشخیص دهد این سیستم جدید با یک چاپگر هوشمند ساخته شده است و آب را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد و اگر آب دارای مواد مضری باشد سریعا هشدار می‌دهد و فرد را آگاه می‌کند.

از نمایشگری که چراغ راه غواصان می‌شود تا نرم افزاری برای تشخیص سلامت آب

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار