سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حملات تجاوزکارانه به یمن تعداد مبتلایان به وبا در این کشور را ۱۷۰ درصد افزایش داده است

سازمان حقوق بشری «نجات کودکان» اعلام کرد در پی گسترش حملات عربستان و امارات به بندر حدیده، تعداد مبتلایان به بیماری وبا در یمن به شدت افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، بر اساس اعلام «سازمان نجات کودکان»، یک گروه حقوق بشر مستقر در انگلیس، از زمانی که عربستان سعودی و امارات متحده عربی حملات نظامی به شهر بندری حدیده یمن را آغاز کرده اند، آمار مبتلایان به بیماری وبا در این منطقه سه برابر شده است.

سازمان نجات کودکان در گزارشی اعلام کرد: «نهادهای بهداشتی گزارش داده اند که از ماه ژوئن تاکنون تعداد مبتلایان به بیماری وبا با 170 درصد افزایش همراه بوده است. در ماه ژوئن 497 نفر به وبا مبتلا بودند؛ اما تعداد مبتلایان در ماه اوت به 1342 نفر افزایش یافته است.»

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت ، 30 درصد از همه مبتلایان به بیماری وبا کودکان زیر 5 سال هستند.

مدیر سازمان نجات کودکان در حدیده اعلام کرد: «وضع در حدیده به دلیل بحران کنونی غیرقابل تحمل است. هر روز تعداد کودکانی که به وبا مبتلا شده اند و به بیمارستان منتقل می شوند افزایش می یابد. من با مادری ملاقات کردم که می گفت همه اعضای خانواده اش به دلیل دسترسی نداشتن به آب آشامیدنی سالم به وبا مبتلا شده اند.»

افزایش شمار مبتلایان به بیماری وبا پس از آن رخ داد که درگیری ها میان نیروهای انصارالله یمن و نیروهای تحت حمایت ائتلاف عربستان و امارات متحده عربی از ماه ژوئن سال جاری میلادی در بندر حدیده تشدید شده است. گزارشها حاکی از آن است که حملات هوایی گسترده ائتلاف عربستان و امارات متحده عربی در اواخر ماه ژوئیه باعث تخریب تأسیسات آب و فاضلاب در حدیده شد. به دنبال آن تعداد مبتلایان به ویروس وبا هم افزایش یافت.

رئیس سازمان نجات کودکان در یمن اعلام کرد: کودکان در یمن در معرض شدیدترین مشکلات قرار گرفته اند که از جمله آنها می توان به بمبگذاری ها و همچنین گرسنگی و بیماری اشاره کرد. بیمارستان ها و کلینیک ها به قدر کافی برای درمان بیماران مجهز هستند؛ اما با گذشت 4 سال از جنگ یمن، کل نظام بهداشتی این کشور نابود شده است.

درگیری ها نزدیک بندر حدیده از 13 ژوئن سال جاری میلادی – زمانی که عربستان سعودی و امارات متحده عربی عملیات نظامی گسترده ای را برای بازپسگیری این بندر راهبردی آغاز کردند—تشدیده شده است. ائتلاف به رهبری عربستان سعودی از مارس 2015 بدون مجوز سازمان ملل در تلاش برای احیای قدرت هم پیمان نزدیک خود منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و همچنین تضعیف جنبش انصارالله، یمن را هدف حملات مرگبار هوایی قرار داده است. این حملات تاکنون هزاران کشته و زخمی برجای گذاشته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.