روزنامه «نزاویسیمایا گازتا» روسیه از همکاری عربستان سعودی، امارات و اسرائیل برای آموزش افراد مسلح به منظور جنگ با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پرده برداشت.

همکاری امارات، عربستان و رژیم صهیونیستی برای مقابله با مبارزان یمنیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری «النهضه نیوز»، روزنامه «نزاویسیمایا گازتا» روسیه از همکاری عربستان سعودی، امارات و اسرائیل برای آموزش افراد مسلح به منظور جنگ با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پرده برداشت.

این روزنامه روس با اعلام این خبر افزود اسرائیل به شکل فزاینده‌ای دخالت خود را در این منازعه افزایش می‌دهد. ابتدای اوت گذشته، تل آویو آمادگی خود را برای مشارکت در عملیات نظامی بین المللی برای آزادسازی (اشغال) تنگه‌های هرمز که در کنترل ایران است و باب المندب که زیر آتش نیرو‌های حوثی (انصارالله)، اعلام کرد.

پایگاه‌های خبری «پرس تی وی» و «الخلیج آنلاین» به نقل از منابع نزدیک به کنگره آمریکا از حمایت مالی امارات از پادگان‌های آموزشی در صحرای نقب سخن گفتند که در آنجا مزدورانی برای آموزش‌های فشرده حضور دارند و زمانی که بازگردند تحت فرمان دولت منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) و یا ارتش این دولت نخواهند بود. احتمال می‌رود نبرد آینده در یمن برای سیطره بر بندر الحدیده باشد چرا که از طریق این شهر ساحلی، حدود ۸۰ درصد مواد غذایی و دارویی و دیگر کالا‌ها و مواد ضروری وارد یمن می‌شود.

گزارش روزنامه نزاویسیمایا گازتا نوشت علت انتخاب این محل برای آموزش افراد مسلح این است که شرایط طبیعی و آب و هوایی صحرای نقب با صحرای یمن شبیه است. با وجود اینکه اسرائیل به مشارکت در این آموزش‌ها اعتراف نکرده است، اما در واقع این رژیم به آموزش مزدورانی از کشور‌های مختلف آسیایی و آفریقایی و آمریکای لاتین که بیشتر آن‌ها از نپال و کلمبیا هستند اقدام می‌کند.

این روزنامه روس افزود محمد دحلان عضو سابق سازمان فتح فلسطین، نماینده رسمی امارات در این طرح نظامی است. همچنین دحلان به عنوان مستشار امنیتی محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات فعالیت می‌کند.

بر اساس اعلام پایگاه «الخلیج آنلاین»، دحلان مسئول رسمی برپایی این اردوگاه آموزشی است.

نزاویسیمایا گازتا با اشاره به تقسیم کار بین امارات، عربستان سعودی و اسرائیل؛ افزود: ریاض مسئولیت تامین مزدوران برای مشارکت در جنگ یمن و استخدام آن‌ها را برعهده دارد و ابوظبی هزینه آموزش آن‌ها را تامین می‌کند و تل آویو نیز مسئولیت آموزش نظامی آن‌ها را برعهده دارد. مشارکت اسرائیل در آموزش مزدوران در چارچوب همکاری نظامی و سیاسی بین ریاض و تل آویو صورت می‌گیرد که تاکنون پنهان نگه داشته شده است.

گفتنی است که در ابتدا عربستان سعودی و همپیمانان آن از خدمات شرکت نظامی خصوصی «بلک واتر» استفاده می‌کردند. نظامیان مزدور آفریقایی ترجیح می‌دهند ماموریت‌های دفاعی و تقویت اقدامات امنیتی و همچنین جمع آوری گزارش‌های اطلاعاتی و حداکثر اقدامات خرابکارانه را انجام دهند. حمله مستقیم به مواضع دشمن از نظر آن‌ها بسیار خطرناک است و این مسئله موجب شده است که عربستان سعودی و امارات به طرف توافق درباره آموزش مزدوران با امکان اجرای ماموریت‌های بیشتر و مهمتر و موثرتر حرکت کنند.

این در حالی است که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی مالکیت بزرگترین شرکت‌های نظامی خصوصی را در اختیار دارد. بر اساس گزارش‌های رسانه ها، این موسسات نظامی در بازداشت برخی از اعضای خانواده حاکم و مسئولان بلندپایه و تجاری که اواخر سال گذشته به فساد متهم شدند مشارکت داشتند. با این حال، امارات و عربستان سعودی به خارجی‌هایی وابسته هستند که برای این شرکت‌های نظامی خصوصی کار می‌کنند.

روزنامه نزاویسیمایا گازتا همچنین به نقل از هاآرتص افزود عربستان سعودی سالانه حدود پنج میلیارد دلار برای این شرکت‌های نظامی خصوصی هزینه می‌کند.

انتهای پیام/

نقش عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی در تجاوز به یمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار