سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۱ درصد مددجویان کمیته امداد سبزوار زنان سرپرست خانوار هستند

۱۳ هزار و ۲۱۱ زن سرپرست خانوار ۶۱ درصد از مددجویان، کمیته امداد سبزوار را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رئیس کمیته امداد سبزوار گفت: ۲۴ هزار نفر از جمعیت شهرستان ۳۰۶ هزارنفری سبزوار در قالب ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت حمایت این اداره قرار دارند که ۶۱ درصد آن‌ها با ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر دارای زن سرپرست خانوار هستند.

محمد داورزنی، با عنوان اینکه رویکرد اصلی این نهاد بر توانمند‌سازی اقتصادی و فرهنگی مددجویان استوار است گفت: زنان تحت حمایت این اداره به سبب فوت همسر، طلاق و آسیب‌های اجتماعی سرپرست خانوار شده‌اند.

داورزنی یکی از بسته‌های تشویقی برای توانمندسازی زنان را ایجاد شغل بیان کرد و افزود: با پرداخت ۶۷ درصد از ۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در سال گذشته برای زنان سرپرست خانوار کمیته امداد سبزوار ۴۵۱ فرصت شغلی برای آن‌ها در حوزه‌های دام‌پروری، کشاورزی، خدماتی، تولیدی، صنعتی و صنایع غذایی ایجاد شد.

رئیس کمیته امداد سبزوار به بسته‌های تشویقی کمیته امداد برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار نیز اشاره و اظهار کرد: در این جهت اهدای جهیزیه و یا کمک‌هزینه ازدواج باارزش سه میلیون تومان و اعطای تسهیلات اشتغال برای همسران آنان فراهم می‌شود.

وی در ادامه نیز به تعهد ساخت ۲۲۰ مسکن توسط کمیته امداد سبزوار در امسال خبر داد و افزود: برای ساخت هر واحد مسکن روستایی ۴۵ میلیون تومان و هر  ۵۵ میلیون تومان هزینه می‌شود.

داورزنی ادامه داد: برای ساخت و مقاوم‌سازی هر واحد مسکونی ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی کمیته امداد و ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و باقیمانده نیز با کمک سپاه پاسداران و مشارکت خیران تأمین می‌شود.

شایسته ذکر است: اکنون یک هزار و ۳۵۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد سبزوار فاقد مسکن هستند یا منازل آن‌ها نیاز به مقاوم‌سازی دارد که به مشارکت خیران و نیکوکاران نیاز هست.

انتهای پیام// ف. ح
 
یک هزار و ۳۵۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد سبزوار فاقد مسکن هستند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.