سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراضی جنوب استان کرمان زیر کشت سیب زمینی طرح استمرار

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: کشت محصول سیب زمینی در جنوب کرمان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  فرامرز رستگاری مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با اجرای طرح استمرار سیب زمینی ، چهار هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه به کشت این محصول اختصاص یافت.

رستگاری افزود: طبق برآورد کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی از این میزان سطح کشت سیب زمینی 140 هزار و 800 تن محصول برداشت می شود که تاثیر زیادی در زمینه ثبات قیمت ها و برطرف کردن نیاز داخلی این محصول دارد.

وی بیان کرد: کشاورزان با توجه به برنامه کاشت و تولید پاییزه در سایر استان ها و ذخیره سازی طبق برنامه ابلاغی و تقویم زراعی کاشت از کشت بیش از برنامه خودداری کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی و قابل پیش بینی بودن کاهش دما در زمستان توصیه می شود از کاشت دیرهنگام و تاخیری سیب زمینی حداکثر تا پایان مهرخودداری شود.

وی افزود: کشاورزان توسعه آبیاری تحت فشار، توسعه استفاده از کودهای حیوانی، تغذیه متعادل با کودهای شیمیایی را برای تولید محصول سالم جدی بگیرند.

رستگاری گفت: این خرید باید از افراد حقیقی و حقوقی شناخته شده و مناطق عاری از آلودگی تهیه و در زمان تحویل حتما صورت حساب فروش را از فروشنده دریافت کنند.

طرح استمرار کشت سیب زمینی با هدف تنظیم بازار و حمایت از مصرف کننده و همچنین توجیه اقتصادی و افزایش درآمدها در خارج از فصل کشت اجرا می شود.

4 هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی جنوب کرمان به کشت محصول سیب زمینی طرح استمرار اختصاص یافت.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.