سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واگذاری طرح جامع مطالعاتی شیراز به دانشگاه اصفهان قابل‌قبول نیست

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز گفت: واگذاری طرح جامع اقتصادی، فرهنگی، گردشگری شیراز به دانشگاه اصفهان قابل‌قبول نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قاسم مقیمی رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: برای شهری مانند شیراز با داشتن دانشگاه معتبر، کارشناسان و محققان، شایسته نیست با جزیره‌ای عمل کردن طرح جامع برای مطالعه و بررسی به دانشگاه اصفهان واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش توان اکولوژی در ارتفاعات به‌ویژه بام شیراز باید در دستور برنامه‌های اجرایی شهرداری و شورای شهر قرارگیرد، افزود: اگر درصدد ایجاد امکانات رفاهی که کمترین آسیب را به محیط‌زیست در ارتفاعات شیراز وارد کند، باشیم  باید تبدیل به منطقه گردشگری شود.

مقیمی بیان کرد: برای حفظ محیط‌زیست از صدور مجوز کوه بری، جداسازی و تسطیح کوهستان که میراث شهر شیراز است ونیز واگذاری زمین برای نصب دکل بدون پیوست مطالعاتی خودداری شود.

وی تصریح کرد: مطالعات علمی باید بر اساس محدودیت حفاظت و قابلیت بهره‌برداری تعیین شود و ساخت‌وساز در ارتفاعات و بام شیراز با همکاری، مشاوره و نیز مدیر طرح انجام و از هرگونه موازی کاری پرهیز شود تا به محیط‌زیست آسیبی وارد نشود.

مقیمی اظهار داشت: اجازه ساخت برج در منطقه جبل الدراک شیراز که مسیر باد را از غرب کوه دراک به این منطقه هدایت می‌کند باید خودداری شود تا مانند گذشته شهروندان بتوانند از هوای مطبوع و مفرح برخوردار شوند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز اضافه کرد: شیراز به لحاظ موقعیت آب و هوایی، پوشش گیاهی و نیز وجود شاعران و ادبا همواره در اعتدال بوده است ودراین راستا حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی و گردشگری از سوی متولیان و دستگاه‌های اجرایی ضروری است.
انتهای پیام/ر

پروژه‌های ارتفاعات شیراز باید پیوست زیست محیطی داشته باشند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.