تقویت فعالیت‌های ادبی در محله سعدی شیراز

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شیراز گفت: فعالیت‌های ادبی با محور سعدی پژوهی و سعدی خوانی در مجاورت ارامگاه سعدی باید تقویت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد تنوری رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بعضی مناطق شیراز مانند محله سعدی به لحاظ پیشینه تاریخی آن و اینکه حوزه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی فرقه ضاله بهایت بوده، بیش از سایر نقاط این شهر نیازمند انجام کار‌های فرهنگی و مذهبی است.

وی افزود: باید شهرک سعدی و مناطقی که نیازمند فعالیت دینی مذهبی هستند در آینده از حمایت بیشتری در این زمینه برخوردار شوند.

تنوری ادامه داد: با توجه به موارد یاد شده، شورای شهر و شهرداری باید بیش از پیش این فعالیت‌ها را در این محله‌ها تقویت کنند.

وی افزود: حمایت از ایجاد فرهنگسرایی با محوریت تقویت هنر دینی به ویژه هنر‌های حسینی و مهدوی در شهرک سعدی از جمله فرهنگسرا و پژوهشکده تخصصی با موضوع هنر و سنت تعزیه در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تجلیل از قهرمانان ورزشی، چهره‌های علمی، فرهنگی و هنری، مذهبی، دانشگاهی و کارآفرینان نمونه شیراز در آیین نامه‌ای با عنوان تجلیل از نام آوران در نظر گرفته شده است.

تنوری ادامه داد: افزون بر این با هدف تشویق شهروندانی که به صورت داوطلبانه و افتخاری در اداره شهر به شهرداری کمک می‌کنند، آیین نامه برگزاری جشنواره شهروند نمونه در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: رفتار شهروندان نمونه می‌تواند الگویی برای آموزش‌های شهروندی باشد به همین سبب در کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز، جشنواره‌ای با عنوان 'انتخاب فعالان اجتماعی' نیز پیشنهاد شد.

تنوری تصریح کرد: جشنواره شهروند نمونه ۲ بار در سال برگزار می‌شود و قرار است فراخوانی ملی برای طراحی جایزه و نشان شهروند نمونه شیراز هم برگزار شود.
انتهای پیام/ر

شهرک سعدی نیازمند فعالیت های دینی مذهبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار