سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورداری ۶۵۰ ناشنوا و کم شنوا در بروجرد از حمایت بهزیستی

رئیس بهزیستی بروجرد گفت: ۶۵۰ ناشنوا و کم شنوا در بروجرد شناسایی شده و از حمایت بهزیستی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کرم رضا پیردایه رئیس بهزیستی بروجرد  با اشاره به هشتم مهر ماه روز جهانی ناشنوایان گفت: در شهرستان بروجرد ۶۵۰ ناشنوا و کم شنوا شناسایی شده و این افراد تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

وی اضافه کرد: افراد ناشنوا و کم شنوا از خدمات بهزیستی شامل سمعک، وام خوداشتغالی، مسکن، کمک هزینه تحصیلی دانش آموزی و دانشجویی بهره مند می‌شوند.

پیردایه اظهار داشت: طی ۶ ماهه نخست امسال ۲۷۷۸ کودک در بروجرد متولد شده اند که همه آن‌ها غربالگری شده و از این تعداد چهار کودک مشکل شنوایی داشتند که برای ادامه مراحل درمان به مراکز معرفی شدند.

به گفته وی بیش از ۹۰ درصد مشکلات شنوایی اگر در همان روز‌های نخست تولد شناسایی شود قطعا حل می‌شود و همه نوزادان متولد شده در همان روز‌های اول تولد تست‌های شنوایی را انجام می‌دهند.

رئیس بهزیستی بروجرد تصریح کرد: یکی از خدمات بهزیستی به ناشنوایان این است که سمعک در اختیار آنان گذاشته می‌شود و از سایر خدمات مورد نیاز می‌توانند استفاده کنند.

وی بیان کرد: نقش ژنتیک در اختلالات شنوایی بسیار موثر است و بهترین راه پیشگیری از ناشنوایی و کم شنوایی، انجام تست غربالگری در نوزادان است.

انتهای پیام/م

۶۵۰ ناشنوا و کم شنوا در بروجرد از حمایت بهزیستی برخوردار هستند

برچسب ها: بهزیستی ، اخبارسلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.