سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحویل بخشی از ساختمان بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد به عمارت مفخم

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: بخشی از بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد و باز آفرینی آن به عمارت مفخم تحویل داده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ حبیب یزدان پناه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: تحویل بخشی از بیمارستان امام رضا (ع)  بجنورد و باز آفرینی آن به عمارت مفخم به شکل قدیم و اولیه از جمله آرزو‌های دیرینه مردم بود که این موضوع با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت مسوولان استان در حال تحقق است.
وی افزود: به منظور حفظ میراث تاریخی خراسان شمالی ، طرح ساماندهی و احیای مجموعه عمارت مفخم و تبدیل فضا‌های موجود از جمله بیمارستان امام رضا (ع) تهیه و اخیرا در جلسات مشترکی که با معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری، سازمان برنامه و بودجه استان و دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد ، مورد تصویب قرار گرفت.
یزدان پناه گفت: بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی متعهد شده است ساختمان قدیم بیمارستان امام رضا (ع) را حداکثر تا پایان مهرماه جاری و بخش اداری آن را نیز حداکثر تا پایان آذرماه امسال، تخلیه و تحویل سازمان میراث فرهنگی دهد.
وی اظهار کرد: میراث فرهنگی نیز ملکی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌دهد تا در صورت مناسب بودن مکان، در توافقی پس از دی ماه امسال بخش روانی این دانشگاه نیز انتقال یابد.
یزدان‌پناه افزود: بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد بخشی از عرصه مجموعه عمارت مفخم است و در آینده نزدیک نقطه گردشگری و میراث فرهنگی و بازار صنایع دستی استان خواهد شد.
انتهای پیام / ب

بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد بخشی از عرصه مجموعه عمارت مفخم است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.