سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: تابستان امسال 547 هزار و 917 مسافر در استان اقامت داشتند.

اقامت بيش از نيم ميليون مسافر تابستانی در خراسان شمالیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حبیب یزدان پناه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان این که تابستان امسال 547 هزار و 917 مسافر در مراکز اقامت گاه های استان اقامت داشتند ، گفت: از این تعداد 4 هزار و 348 نفر در هتل ها ، 2 هزار و 886 نفر در مهمان پذیرها ، 2 هزار و 749 نفر در اقامتگاه های بوم گردی ، 7 هزار و 634 نفر در طرح خانه مسافر، 501 هزار و 116 نفر در اقامتگاه های موقت و 29 هزار و 184 نفر در سایر اقامتگاه های استان اسکان یافتند.

وی با اشاره به تعداد 405 بازدید نظارتی از مراکز اقامتی ، رستوران ها و مراكز پذیرایی و بین راهی ، دفاتر خدمات مسافرتی و مراكز اقامتی موقت در تابستان امسال افزود: در این خصوص 47 فقره تشویق و 39 فقره اخطار نیز به مراکز داده شد.

او یزدان پناه تعداد بازدید از مراكز تاریخی، تفریحی و توریستی استان در این مدت را یک میلیون و 91 هزار و 548 بازدید برشمرد و گفت: از این تعداد  121 هزار و 187 نفر از جاذبه های تاریخی ، فرهنگی ، 946 هزار و 60 نفر از جاذبه های طبیعی و 24 هزار و 301 نفر از جاذبه های دست ساز بازدید کردند.

وی با بیان این که برای معرفی بیشتر و جذب گردشگر در استان باید از تمامی ظرفیت های بالقوه استفاده شود ، افزود: برگزاری جشنواره های تابستانه از جمله چارسوق در 8 شهرستان استان با این هدف برگزار شد.

وی گفت: صنعت سبز گردشگری با راه‌اندازی اقامت‌های بوم گردی رونق می‌یابد و بنا داریم برای روستاهای هدف گردشگری برنامه‌های بازدید و جشنواره‌هایی را به‌صورت مداوم برگزار کنیم تا فرهنگ گردشگر پذیری مردم آن روستا را ارتقا و نگاه‌ها را در این زمینه سامان دهیم و فرصتی برای رونق اقتصادی آن منطقه از طریق فروش محصولات لبنی ، کشاورزی و صنایع‌دستی ایجاد شود.

انتهای پیام / ب

اقامت بيش از نيم ميليون مسافر تابستانی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.