سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقیف ۷۹ دستگاه خودروی متخلف در پست قرنطینه دامی چمن بید

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان مانه و سملقان گفت: در شش ماهه امسال ۷۹ دستگاه خودروی متخلف حمل دام طیور و فرآورده‌های خام دامی در پست قرنطینه دامی چمن بید توقیف شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛  منا مومن معاون شبکه دامپزشکی شهرستان مانه و سملقان گفت: در شش ماهه امسال ۷۹ دستگاه خودروی متخلف در پست قرنطینه دامی چمن بید توقیف و ۹ راننده متخلف به حبس تعزیری محکوم شدند.

وی با بیان این که کنترل مجوز بهداشتی و قرنطینه‌ای خودرو‌های حامل دام، طیور زنده و فرآورده‌های خام دامی در مبادی ورودی و خروجی استان با همکاری پلیس راه و نیرو‌های انتظامی برای بازرسی و توقیف خودرو‌های غیر بهداشتی و فاقد مجوز قرنطینه‌ای به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود، افزود: از ۳ هزار و ۲۱۵ خودرو حمل دام سبک و سنگین و هزار و ۳۷۴ خودرو حمل طیور و ۵۴۶ خودرو حمل فرآورده خام دامی بازرسی صورت گرفته است.

مومن با اشاره به این که پست قرنطینه دامی چمن بید، تنها پست قرنطینه ثابت دامی شمال شرق کشور گفت: در این راستا از ۲۲ راننده متخلف تعهد محضری اخذ شده، سه راننده متخلف به یک سال حبس تعزیری و چهار راننده متخلف به چهار ماه حبس تعزیری و دو راننده متخلف به سه ماه حبس تعزیری محکوم شدند و سایر پرونده‌ها در انتظار صدور رای دادگاه هستند.

وی در ادامه افزود: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های دامی بین مناطق مختلف و جلوگیری از قاچاق دام و همچنین کسب اطمینان از رعایت کامل ضوابط بهداشتی - قرنطینه‌ای در زنجیره حمل ونقل دام و فراورده‌های خام دامی بازرسی‌ها به صورت شبانه‌روزی در این پست انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ب 

محکومیت ۹ راننده متخلف حمل دام و فرآورده‌های خام دامی در خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.