سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه خوی؛

جنایات تروریستی استکبار علیه ملت شجاع ایران تازگی ندارد

امام جمعه خوی گفت:جنایات تروریستی استکبار و عوامل آن علیه ملت شجاع ایران تازگی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت الاسلام شکوری نماز جمعه خوی درخطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته، با اشاره به جنایات تروریستی تکفیریان در رژه نیرو‌های مسلح در اهواز به تعدادی از هموطنان بی گناه به خاک و خون کشیده شدند اظهار داشت:براساس دیدگاه برخی از کارشناسان سیاسی حادثه ترور کور اهواز یک پیش برنامه برای حضورترامپ در شورای امنیت بود و چنین عملیاتی قطعا بدون اطلاع سازمان سیا آمریکا و عربستان نبوده و گروه‌های تروریستی معمولا مورد حمایت آمریکا، انگلستان، اسرائیل و برخی اعراب هستند.

وی ادامه داد:این اقدامات چیزی را تغییر نمی‌دهد، ملت ایران  یک تجاوز گسترده ۸ ساله را تجربه کرده و این در حالی بود که آمریکا، اروپا و ارتجاع عرب حامی صدام بودند و همه نوع سلاح در اختیار او قرار دادند، ولی موفق نشدند.

خطیب نماز جمعه گفت:این ترور‌ها به غیر از افزایش نفرت مردم از تروریست‌ها اثر دیگری ندارد و پول‌های عربستان و امثال آن نمی‌تواند تاثیری در صلابت نظام ایران داشته باشد.

وی اظهارداشت:لذا با وجود تلاش و سرمایه گذاری دشمنان، این حرکات کورکورانه ثبات نظام را برهم نمی‌زند و ما به یاد داریم سازمان منافقین بیش از ۱۷ هزار نفر را ترور کردند و با وجود این ترورها، نظام به پیشرفت خودش ادامه می‌دهد.

بیداری مردم و افشای ماهیت بنی امیه از جمله نقش‌های اسرای کربلا بود

حجت الاسلام شکوری در خطبه دوم با اشاره به ۱۹ محرم روز حرکت کاروان اسرای کربلا از کوفه به شام مشکلات متعدد روحی و جسمی اُسرا، تهدیدات جانی اُسرا به دلیل جیره بندی غذا، بیماری امام زین العابدین (ع)، برخورد‌های خشن ساربانان و نگهبانان، مشخص نبودن اهداف دشمن از اسارت، نگاه تحقیر آمیز مردم  به اُسرا در آبادی‌ها و تبلیغات منفی امویان علیه شهدای کربلا تحت عنوان مشکلات دوران اسارت اسیران کربلا برشمرد؛ و‌ی در ادامه تبیین و تشریح ماهیت فاجعه طفّ در قالب خطبه و سخنرانی، جلوگیری از تحریف حماسه عاشورا از طریق افشاء مظالم و جنایات کوفیان و اُمویان در سرزمین کربلا، بیان فضایل اهل بیت (ع) و معرفی خویش به ویژه در خطبه هـای بـازار کـوفه و مسجد امـوی شام، تحقیر عبیداله ابن زیادو یزید  در افکار عمومی از طریق برخورد قاطـع در مجلس کوفه و شام، بیدار ساختن مردم غفلت زده دوشهرکوفه و شام با تبیین اهداف حماسه عاشورا و افشای امویان به عنوان نقش‌های اساسی اسیران کربلا نام برد.

به کوری دشمنان اهل بیت داعش نابود و حرمین سامرا بازسازی شد

 

خطیب جمعه با اشاره به ۲۳ محرم سالروز فاجعه انفجار و تخریب حرم امام هادی و عسکری در سامرا به وسیله تروریست‌های تکفیری اظهار داشت:حرمین عسکریین به وسیله گروه‌های تکفیری ۲ بار تخریب شد. تخریب اول روز چهارشنبه ۲۳ محرم ۱۴۲۷ ق. و ۳ اسفند سال ۱۳۸۴ حدود ساعت ۷ صبح توسط تکفیریان کوردل وابسته به القاعده شاخه عراق به رهبری ابومُصعَب زرقاوی صورت گرفت.

وی در ادامه با اشاره به بازسازی حرمین گفت: به کوری دشمنان اهل بیت عملیات داعش نابود و عملیات بازسازی حرمین به اتمام رسید.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.