سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳ درصد از جمعیت استان بوشهر بی سواد هستند

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۳ درصد از جمعیت استان بی سواد هستند که عمده این بی‌سوادان در گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا دانش‌فر با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش برای ریشه کنی بی سوادی در استان افزود: ثبت نام از بیش از ۳ هزار نفر از افراد فاقد توانایی خواندن و نوشتن آغاز شده است.

وی با درخواست از فرهنگیان برای کمک به باسوادی افراد فاقد نعمت خواندن و نوشتن افزود: با توجه به نفوذ و آشنایی که فرهنگیان نسبت مردم محلات، مدرسه و اولیا دانش آموزان دارند می‌توانند در شناسایی، معرفی و جذب افراد جویای سواد نقش موثری داشته باشند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان سوادآموزی را فعالیتی مشارکتی دانست و با اشاره به نقش دانش‌آموزان در باسوادی اولیا خود تاکید کرد: دانش آموزان می‌توانند در اجرای طرح باسوادی اولیای بی‌سواد مشارکت فعال داشته و والدین خود را به باسواد شدن تشویق کنند.

وی در مورد میزان پرداخت حق الزحمه فرهنگیان و دانش آموزانی که در جذب و باسوادی افراد بی سواد مشارکت می‌کنند هم گفت: دانش آموزانی که اولیای خود را باسواد کنند به ازای هر نفر مبلغ ۸ میلیون ریال و هر فرهنگی برای آموزش فرد به فرد ۸ میلیون ریال و برای تشکیل کلاس سواد آموزی معادل ۴۰۰ ساعت اضافه تدریس دریافت می‌کند.

انتهای پیام/م

بی سوادی ۳ درصد از جمعیت استان بوشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.