سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نواخته شدن زنگ گردشگری در ساری

زنگ روز جهانی گردشگری درهنرستان ابتکار ساری نواخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در حاشیه مراسم زنگ روز جهانی گردشگری در هنرستان ابتکار ساری گفت: مازندران ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری دارد و باید این توانمندی ها معرفی شود.

وی شمار گردشگران خارجی استان در امسال را حدود ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد گردشگران در امسال از جاذبه های استان بازدید کردند و می توانیم به سمت صنعتی که مورد میل و رغبت ما است پیش رویم زیرا پرچمدار اشتغال و اقتصاد می تواند صنعت گردشگری باشد.

فرزانه تسهیلات را از مشکلات مهم فراروی صنعت گردشگری برشمرد و خواستار مساعدت همکاری بانکها ودیگر دستگاه ها شد و گفت: برای توسعه گردشگری دریایی نیازمند همکاری سازمان بنادر، شیلات و غیره هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: در حال حاضر بیش از ٨٤ مجموعه بوم گردی در نقاط مختلف استان فعالیت می ‌کنند.

حسنی گفت: تسهیلات با نرخ ۶ درصد برای راه اندازی اقامت بوم گردی از محل اشتغال روستایی به افراد متقاضیان پرداخت شد.

معاون صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: بیش از نیمی از حدود ۳ هزار روستا در استان قابلیت گردشگری و ایجاد اقامتگاه ‌های بوم گردی دارند که با اختیار صدور مجوز‌های بوم گردی به دهیاران و بخشداری‌ها توسعه این بخش فراهم می ‌شود.

انتهای پیام/ م

آغاز برنامه های روز جهانی گردشگری در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.