سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالله عبدالله با دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد

رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک دیدار کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این نشست حضور رئیس اجرائی دولت افغانستان در نشست سالانه مجمع عمومی را خیر مقدم و خوش آمدید گفت و ثبات و استقرار در افغانستان را از آرزوهای این سازمان خواند.

دبیرکل سازمان ملل تاکید نمود که برگزاری یک انتخابات شفاف و با اعتبار می‌تواند به ثبات و استقرار سیاسی کمک کند. 

رئیس اجرائی دولت افغانستان باتشکر از دبیرکل ملل متحد و توجه همیشگی و خاص وی به قضایای افغانستان، تصویری از وضعیت سیاسی ـ امنیتی، پیشرفت‌ها و چالش‌ها در این کشور ارائه کرد.

وی تاکید نمود که حکومت وحدت ملی به برگزاری یک انتخابات شفاف و با اعتبار با استفاده از بایومیتریک پابند است و با سازمان ملل و سایر نهادهای همکار در این زمینه همکاری می‌کند.

عبدالله همچنین از آمادگی دولت افغانستان برای حضور و گزارش‌دهی در نشست ژنو خبر داد. رئیس اجرائی دولت افغانستان در ارتباط با تحولات منطقه‌ای تاکید نمود که تاکنون شاهد تحول جدی در سیاست‌های پاکستان در قبال افغانستان و مبارزه با تروریسم نیست و راه بیرون رفت از چالش‌های موجود را همکاری صادقانه میان کشورهای منطقه به ویژه افغانستان و پاکستان خواند.

وی با اشاره به موضوع مهاجرین، عودت کنندگان و بیجاشدگان در افغانستان گفت که کشورش به این قضیه رسیدگی می‌کند اما نیازمند حضور و همکاری موثر و فعال سازمان ملل و جامعه جهانی می‌باشد.

دبیرکل سازمان ملل نیز با وعده همکاری کامل با افغانستان گفت: موضع ما این است که نهادها در افغانستان روی پا بایستند و صلح و استحکام در این کشور استوار گردد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.