رئیس اجرائی دولت افغانستان در مراسم عاشورای حسینی (علیه السلام) در غرب کابل گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری شاهد همبستگی اهل تسنن و تشیع در افغانستان هستیم.

بیش از هر زمان دیگری شاهد همبستگی اهل تسنن و تشیع در افغانستان هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در مراسم عاشورای حسینی (علیه السلام) در غرب کابل گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری شاهد همبستگی اهل تسنن و تشیع در افغانستان هستیم.

عبدالله عبدالله قیام امام حسین علیه السلام و حادثۀ کربلا را در تاریخ اسلام و جهان و مبارزات عدالت‌خواهانه و آزادی‌خواهانه بی‌نظیر خواند و گفت: به همین دلیل است که امروزه میلیون‌ها مسلمان آزادی‌خواه و عدالت‌خواه یاد آن روز را گرامی می‌دارند.

وی گفت که در کربلا، امام حسین و یارانش به شهادت رسیدند اما آنان پیروزی عدالت بر بی‌عدالتی و روشنی بر تاریکی را رقم زدند. 

رئیس اجرائی دولت افغانستان همچنین اضافه کرد: حادثه کربلا در تاریخ جهان و مسلمانان با خون شهدای بزرگوار رقم خورد و صفحۀ جدیدی را در دفاع از حق، استواری و ایستادگی، شهامت و قربانی در احقاق حق و راه خدا و مبارزه با ظلم، تجاوز و بی‌عدالتی باز کرد. 

وی به حوادث جاری در این کشور اشاره کرد و گفت که در ماه محرم الحرام به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا به خوبی وحدت و همدلی را میان اهل تسنن و تشیع در کشور شاهد هستیم. این وحدت بیشتر از هر زمان دیگر به مشاهده می‌رسد و انتظار داریم که در راستای همدلی تلاش‌های بیشتر صورت گیرد. 

رییس اجراییه کشور تصریح کرد: در حال حاضر مردم افغانستان و نیروهای امنیتی کشور در سنگر حق بر ضد گروه‌های باطل قرار دارند اما نیروی حق و روشنی در برابر نیروی باطل و تاریکی به پیروزی خواهد رسید. 

عبدالله عبدالله افزود: متاسفانه با دشمنان بی‌رحم طرف هستیم اما با حفظ وحدت و همدلی می‌توانیم در این نبرد پیروز شویم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.