سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر خبر داد؛

ارائه خدمات درمانی در اربعین

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از به‌کارگیری ۳۰ دستگاه آمبولانس و ۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس برای ارائه خدمات به زائران در خاک عراق در اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام:سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با اعلام اینکه عملیات اعزام نیروهای امدادی و درمانی برای ارائه خدمات در اربعین از 23 مهر (5 صفر) آغاز می‌شود، عنوان کرد: بر این اساس خدمات درمانی به زائران در اربعین از 26 مهر (8 صفر) ارائه خواهد شد و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد یافت و تنها در بین‌راه نجف به کربلا موکب‌های درمانی پس از اربعین جمع‌آوری خواهد شد.

وی افزود: اربعین سال گذشته یک هزار و ۴۶۰ نیروی پزشکی اعم از متخصص، پزشک عمومی، پرستار، تکنسین دارویی، اورژانس، امدادگر و ... به عراق اعزام شدند و در سه مرز زمینی مهران، چذابه و شلمچه در داخل و بدره، شیب و بصره در خاک عراق و در طول مسیر نجف به کربلا خدمات لازم به زائران ارائه می‌شود و همچنین بیمارستان صحرایی در کوت با همکاری سپاه در مستقر و تامین دارو و امکانات بهداشتی و درمانی آن با هلال‌احمر بود.

مرعشی با بیان اینکه اربعین امسال باید امکانات خاصی را برای ارائه خدمات در مرز خسروی در نظر بگیریم، اضافه کرد: مقرر شده است تا ۳۰ دستگاه آمبولانس و 7 دستگاه اتوبوس آمبولانس برای ارائه خدمات به زائران در خاک عراق به‌کار گرفته شود؛ همچنین با توجه به اینکه صحن حضرت زهرا(س) گسترش بسیاری یافته است، لذا امسال ۳ درمانگاه شبانه‌روزی در صحن حضرت زهرا(س) به زائران خدمت می‌دهد.

انتهای پیام/ د

ارائه خدمات پزشکی به زائران تا 8 صفر

برچسب ها: هلال احمر ، اربعین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.