استاندار ایلام با اشاره به اینکه مسئولان ایران و عراق آماده برگزاری مراسم اربعین حسینی هستند، گفت: این مراسم در امنیت کامل برگزار خواهد شد.

اربعین حسینی در امنیت کامل برگزار خواهد شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز در جلسه مشترک با استاندار واسط عراق بیان کرد: موضوع اربعین یک موضوع ملی و بین المللی است و تمامی مسئولان ایران و عراق برای هر چه باشکوه برگزار کردن این مراسم با هم همکاری و تعامل دارند.

وی اظهارکرد: امروز نیز در راستای تعاملات بین المللی برای برگزاری مراسم اربعین نشست مسئولان ایلام و واسط عراق برگزار شده است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه این جلسات در راستای تعاملات و تفاهمات قبلی است، اضافه کرد: مسئولان دو کشور مصمم به حل مشکلات سال های گذشته و تامین امنیت برای زوار اربعین هستند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مرزهای مهران و زرباطیه عراق در استان های ایلام و واسط قرار دارند، ادامه داد: مسئولان استان ایلام و واسط برای ارائه خدمات تفاهم نامه ای منظور کرده اند.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: مسئولان هر دو استان مصمم به اجرای تفاهم نامه همکاری برای ارائه خدمات جهت تسهیل تردد زوار اربعین هستند.

وی افزود: هم اکنون در جاده ایلام و مهران اقدامات زیرساختی در حال انجام است و علاوه بر این در پایانه مرزی نیز اقداماتی برای آماده سازی گیت ها، تامین آب و ... انجام شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه علاوه بر خدمات رسانی به زوار اربعین در مرزهای کشور از جمله مرز مهران خدمات رسانی به زوار در خاک عراق نیز در حد توان انجام خواهد شد، یادآورشد: از جمله این خدمات احداث سرویس بهداشتی، راه اندازی بیمارستان صحرایی و ... در خاک کشور عراق است.

عادل رزاقی از مسئولان کمیته درمان اربعین اعلام کرد: دو بیمارستان صحرایی در خاک کشور عراق به منظور ارائه خدمات به زوار اربعین راه اندازی می شود.

وی تاکید کرد: این بیمارستان ها هر کدام دارای ۳۲ تخت، ۲۰ متخصص و ۵۰ پیراپزشک است.

رزاقی همچنین گفت: در هر یک از بیمارستان ها، بخش های مختلفی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، آی سی یو، سی تی اسکن و ... ایجاد شده است.

انتهای پیام/ د

امنیت زائران  در اربعین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.