سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار تهران‌:

دستگاه‌های اجرایی باید ۲۰ درصد مصرف سوخت خود را کاهش دهند

مقیمی گفت: همانطور که توانستیم مصرف برق را کاهش دهیم، در مصرف سوخت نیز می‌توانیم صرفه جویی کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسین مقیمی استاندار تهران در جلسه اقتصاد مقاومتی استان تهران که امروز (یکشنبه) در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به اختصاص گاز به گلخانه ها و بخش کشاورزی اظهار داشت: بر اساس بازدیدهایی که به شهرستان های استان تهران داشتیم، در حوزه کشاورزی بخصوص گلخانه ها توزیع گاز باید در این بخش باید در اولویت قرار گیرد و تا پایان سال باید همه واحدهای گلخانه ای دارای گاز باشند.

وی ادامه داد: مسیر گاز رسانی به تمام واحدها باید مشخص شود و در فصل زمستان نباید با مشکل نبود گاز مواجه شویم.

استاندار در رابطه با توزیع سوخت شرکت ملی نفت گفت: یکی از وظایف شرکت ملی نفت، کاهش مصرف سوخت است. همانطور که می دانیم مصرف سوخت به خصوص بنزین در کلان شهر تهران رو به افزایش است که در این رابطه باید برای کاهش مصرف فرهنگ سازی شود و این نیز بر عهده شرکت ملی نفت است.

مقیمی تصریح کرد: افزایش مصرف سوخت باعث افزایش آلودگی و هزینه های مربوط به جبران آن منجر می شود.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی باید مصرف خود را تا ۲۰ درصد کاهش دهند همانطور که توانستیم مصرف برق را کاهش دهیم در مصرف سوخت نیز می توانیم.

استاندار با اشاره به نحوه کاهش مصرف سوخت در شهر اظهار کرد: برای خرید اقلام چرا باید خودروی خود را روشن کنیم؟ تا آنجایی که امکان دارد برای خرید و یا انجام کار از سیستم مجازی استفاده شود تا با این کار هم در زمان و هم در مصرف سوخت صرفه جویی شود.

وی با بیان اینکه از واگذاری واحدها و دستگاه ها به بخش خصوصی استقبال می کنیم گفت: هم اکنون شاهد واگذاری حدود ۹۵ درصد بخش کشاورزی به بخش خصوصی هستیم؛ همچنین بخش ساختمان و بخش نفت و گاز که همه به بخش خصوصی واگذار شده اند.

مقیمی تصریح کرد: بخش خصوصی درخواست های خود را باید به شورای گفتگو استان تهران ارائه دهد. اصل و اساس ما این است که بتوانیم تمام مشکلات دستگاه ها را با گفتگو و مدیریت درست حل کنیم.

استاندار گفت: از بخش خصوصی دعوت می شود که در شوراها و کارگروه ها موانع و مشکلات خود را به صورت کاملا واضح مطرح کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.