استاندار تهران گفت: دستاورد‌های انقلاب در سال ۹۷ که مصادف با چهلمین سال پیروزی انقلاب است، باید به طور کلی بیان شود.

لزوم بیان دستاورد‌های انقلاب در چهلمین سال پیروزیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسین مقیمی استاندار تهران در جلسه شورای سیاست‌گذاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که امروز (چهارشنبه) در استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: عدد ۴۰ در فرهنگ ما ضمن داشتن جایگاه خاص مثل چله‌نشینی برای علما، اندیشمندان، فلاسفه و بزرگانی که اهل تدبر هستند، مطرح است.

وی ادامه داد:چهلمین مراسم پیروزی انقلاب اسلامی در پیش است و همچنین چهلم شهدای تبریز و یزد و نیز اربعین حسینی را که در فرهنگ ما جایگاه بالایی دارند پیشرو داریم.

مقیمی گفت: ما هر سال پیش از سالگرد پیروزی انقلاب دستاورد‌های آن را بیان می‌کردیم و مردم در جریان موارد قرار می‌گرفتند و حال باید به روال سال‌های گذشته این امورات را انجام دهیم.

وی افزود: قبول داریم امسال مشکلات فراوانی در زندگی مردم وجود دارد، اما مگر در زمان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مردم با مشکلاتی پیچیده‌تر از حال روبرو نبودند و تمام سختی‌ها را پشت سر گذاشتیم و حال نیز که در شرایط تحریم و وضعیت سخت اقتصادی قرار داریم با دشمنان خود مقابله خواهیم کرد.

استاندار تهران ادامه داد: در دهه فجر باید برای مردم آینده‌ای روشن ترسیم شود و آنان را امیدوار کنیم. شهدا، جوانان و امکاناتی که توسط مردم ایجاد شده را نباید نادیده گرفت.

وی بیان کرد: این درست است که امسال ما با جنگ اقتصادی مواجه شدیم، اما از طرف دیگر مردم ما مقابله با استکبار و جنگ را انتخاب کردند. با توکل بر خداوند ما حتما پیروز جنگ خواهیم بود، اما این پیروزی پس از آثار جنگ اقتصادی محقق خواهد شد.

مقیمی تصریح کرد: باید بدانیم که برای اداره کشور همه باید تلاش کنیم تا برنامه‌هایی که دشمن طراحی کرده است، نقش بر آب شود.

وی ادامه داد: سال ۹۷ که مصادف با چهلمین سال پیروزی انقلاب است، دستاورد‌های انقلاب باید به طور کلی بیان شود. امام خمینی(ره) برای پیاده شدن احکام اسلامی قیام را آغاز کردند و تمام موارد ایشان با عنوان اسلام بود.

استاندار تهران گفت: این انقلاب فرهنگی و اسلامی است که آثار زمان طاغوت و شرایط حاکم بر کشور را بر هم زد، حال که ۴۰ سال مردم مشکلات را تحمل کردند، امسال باید چهلمین سالگرد باشکوهی داشته باشیم.

وی افزود: مردم تشنه آن هستند بدانند انقلابی که اتفاق افتاد برای چه اموراتی بود.باید روشن شود که به جای شهدایی که قبل و بعد از انقلاب تقدیم شدند، طی این مدت چه مواردی به مردم ارائه شده است و ما مسئول هستیم تا تمامی موارد را برای مردم بازگو کنیم.

مقیمی گفت: ما شاید در برخی نقاط از انقلاب ایراداتی داشتیم، اما کار‌های بزرگی که انجام شده این ایرادات را پوشانده است. ما هیچ وقت نمی‌توانیم به این فکر کنیم که وضعیت حال با قبل چه تفاوتی دارد.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب ۴۰ هزار نماینده آمریکایی برای کشور ما تصمیم می‌گرفتند، اما هم اکنون تمام تصمیمات در کشور توسط مردم گرفته می‌شود.

استاندار تهران تصریح کرد: امروز از ۴۰ هزار مستشار آمریکایی هیچ خبری نیست و باید بگویم امکاناتی که این مستشاران داشتند، هیچ کدام در خدمت مردم کشور نبود و ما خوشحالیم که این افراد دیگر وجود ندارند. آنقدر انقلاب اسلامی کشور ما مهم است که باید آن را به مردم معرفی کنیم.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنان با ایجاد جنگ تحمیلی و تحریم‌ها مشکلاتی ایجاد کرده و می‌کنند.

مقیمی در پایان گفت:‌ امسال باید تمام تلاش ما این باشد که دستاورد‌های انقلاب را به خوبی عنوان کنیم و ما از تمام امکانات کشور برای معرفی دستاورد‌های انقلاب استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار