این ادعای گوگل و اقداماتی که انجام داده، خلاف اسکن کردن جیمیل کاربران برای به دست آوردن اطلاعات و مورد هدف قرار گرفتن آنان برای آگهیهای هدفمند است. گفتنی است، گوگل سال گذشته قول داده بود دیگر اطلاعات شخصی کاربران جیمیل را به این منظور در اختیار شرکتهای ثالث قرار ندهد اما نتایج همچنان بر حریم خصوصی کاربران تأثیر میگذارد. اطلاعاتی که توسعه دهندگان به دنبال آن میگردند، نام محصولاتی است که خریداری میکنید، نام دوستان و یا همکارانی که با آنها بیشتر تعامل داردی و نام مکانهایی که بیشتر به آنجا میروید. این نامه پس از سؤالات قانونگذاران آمریکا در پی انتشار مقالهای در والاستریت ژورنال مبنی بر این که چگونه توسعه دهندگان میتوانند اطلاعات را از حسابهای کاربری جیمیل دریافت کنند، به مجلس سنای آمریکا ارسال شد. برخی از ابزارهای استفاده شده از این توسعه دهندگان توسط جیمیل ارائه شده است و برخی از توسعه دهندگان اپلیکیشنها محتوای ایمیل برخی از کاربران را خواندهاند تا اطلاعات دقیق آنها را به دست آورند.
گفتنی است، این نامه در گزارش روز چهارشنبه کمیته بازرگانی مطرح خواهد شد. جلسه این چهارشنبه کمیته بازرگانی قرار است با حضور مسئولین حفظ حریم شخصی کاربران شرکتهای گوگل، اپل، آمازون، توئیتر، AT&T و ارتباطات چارتر برگزار شود. با توجه به اتفاقات گذشته که درباره فیسبوک افتاده، کنگره آمریکا حالا بیشتر نسبت به حفظ حریم شخصی کاربران در فضای مجازی حساس شده است. پیش از این، فیسبوک اطلاعات 87 میلیون حساب کاربری را در اختیار Cambridge Analytica قرار داده بود. بر اساس گزارشهای به دست آمده، این کمپانی نابود شده اطلاعات کاربری لو رفته را به کمپین دونالد ترامپ فروخته بود که گزارش شده از آن برای ایجاد پروفایلهای روانی استفاده شده در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016 استفاده میشد.
بیشتر بخوانید: فیسبوک اعلام کرد: افشای اطلاعات 14 میلیون کاربر تصادفی بود
انتهای پیام/