وی با بیان اینکه امروز حدود ۱۴ میلیون دانش آموز راهی مدرسه و حدود ۷۰۰ هزار کودک نیز راهی پیش دبستان و مهد کودک میشوند، افزود: از امسال آموزش و پرورش تکلیف را از سه مقطع اول دبستان حذف کرد و ما با این روشها به تکنولوژیهای دنیا نزدیکتر میشویم.
محسنی بند پی ادامه داد: توجه به محیطهای آموزشی که طلاییترین آن مقطع پیش دبستان و مهد کودک است، میتواند ما را به رشد هر چه بهتر سوق دهد.
وی با بیان اینکه عوامل آموزشی در زمینه پیشرفت نقش جدی تری دارند، تصریح کرد: نقطه قوت سازمان بهزیستی در نظر گرفتن فضای آموزشی کودکان پیش دبستانی و مهد کودک است.
محسنی بند پی گفت: ما در ۳۰۰ آدینه مهد، ۲۰۰ مهد قرآنی، ۱۲۰۰ حاشیه مهد، ۸ هزار مهد شهری و ۷ هزار مهد روستایی که جمعا ۱۸ هزار مهد را شامل میشوند شاهد آموزش مسائلی هستیم که رشد و تکامل همه جانبه کودکان را هدف گذاری کرده است.
وی با بیان اینکه در مهد کودکها به تغذیه، رشد جسمی و روحی، رشد فکری و مهارت آموزی کودکان توجه ویژهای میشود، افزود: ما میتوانیم با مهارت آموزی در عرصه واقعی محیط کار و کارورزی در بنگاههای اقتصادی مهارتهای شغلی و اخلاقی، حرفهای و تربیتی افراد را رشد دهیم.
وی افزود: در سند رشد و تکامل همه جانبه کودکان باید سازمانها به مهارتهای کودکان توجه داشته باشند و اگر قصد پرورش فردی اجتماعی پذیر و برخودار از سعه صدری را داریم، باید از سنین پایین شروع کنیم.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: طرح تامین یک وعده غذای گرم برای کودکان و تربیت نسلی که همه ابعاد وجودی یک فرد را داشته باشد، در دستور کار سازمان بهزیستی است.
انتهای پیام/